Familjehemssekreterare/Familjerättssekreterare Vikariat - Borgholms kommun, Socialförvaltningen - Administratörsjobb i Borgholm
Familjehemssekreterare/Familjerättssekreterare Vikariat
Borgholms kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Borgholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Borgholm, Mönsterås, Kalmar, Mörbylånga
Visa alla jobb hos Borgholms kommun, Socialförvaltningen i Borgholm

Vi söker en familjehemssekreterare/familjerättssekreterare för ett föräldravikariat till vårat trevliga gäng på myndighetsavdelningen!

Välkommen till ett utmanande och givande jobb tillsammans med kompetenta, engagerade och kreativa kollegor. Myndighetsavdelningen består av biståndsbedömning inom SoL och LSS, anhörigstöd, personligt ombud, familjerätt och familjehem. Enheten består av 9 medarbetare och familjehemssekreteraren och familjerättssekreteraren jobbar i team och i nära samarbete med LSS-handläggarna.

Hos Borgholms kommun finns en mångfald av yrkesområden. Detta gör det möjligt för både en spännande karriärutveckling och/eller karriärväxling inom många olika områden.
Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och två kommunala bolag. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Kommunens storlek innebär att du som anställd arbetar nära dina medarbetare, chefer, beslutsfattare och våra medborgare.
Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor, god arbetsmiljö och ett inspirerande hälsoarbete. Vår inriktning är att verka för att synliggöra medarbetarna, öka inflytandet och delaktigheten på arbetsplatsen bland annat genom ökad chefstäthet. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening.

Vill du bli en av oss? Vi intervjuar löpande så tveka inte att ansöka redan i dag!


Publiceringsdatum
2021-02-10

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer innefatta att utreda och rekrytera familjehem, kontaktfamiljer samt kontaktpersoner, men även att skriva avtal och handleda familjehemmen i sina uppdrag. Den familjerättsliga delen rör bland annat samarbetssamtal, vårdnadsutredningar och adoptioner. Du kommer att ha huvudansvaret för ett av områdena men vara delaktig i båda. I tjänsten kan långresor förekomma.

Vi erbjuder dig:

* Ett betydelsefullt, spännande och utvecklande arbete
* En stabil, ambitiös och kompetent arbetsgrupp
* Ett gott arbetsklimat med trevliga kollegor och högt i tak
* En rimlig och hanterbar arbetsbelastning
* Stöd i det dagliga arbetet utifrån behov
* Flextid med viss möjlighet att arbeta hemifrån
* Handledning
* Friskvårdsbidrag
* Fräscha och ändamålsenliga lokaler


Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller har en annan, av arbetsgivaren bedömd, relevant högskoleutbildning.
Erfarenhet av myndighetsutövning framförallt inom området familjehem, familjerätt och barn och familj är meriterande.

Du som person är nyfiken på människor och har lätt för att samarbeta. Du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Tjänsten kräver att du har ett gott omdöme, är strukturerad och har lätt för att fatta beslut. Eftersom ingen dag är den andra lik har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är mottaglig för den person du har framför dig. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt, tillsammans med kollegor och samarbetspartners. både internt och externt. Du är strukturerad, flexibel och lösningsinriktad med en förmåga att se till både individens behov och till helheten.
För arbetet krävs god datorvana och innehavande av körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 80%. Omfattningen kan diskuteras. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-05-17 , upphör: 2022-06-30 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borgholms kommun, Socialförvaltningen

Jobbnummer
5567381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borgholms kommun, Socialförvaltningen: