Familjehemssekreterare
Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs / Administratörsjobb / Lerum
2017-01-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2017-03-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.
Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna
www.lerum.se Publiceringsdatum2017-01-05ArbetsuppgifterStöd och resurs familjehemsverksamhet söker familjehemssekreterare. Idag består vår enhet av fem erfarna sympatiska socionomer som arbetar med att rekrytera, utreda, handleda och utbilda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Tjänsten är i första hand inriktad mot familjehem. Som familjehemssekreterare ansvarar du också för att skriva avtal och ekonomiska rutiner kring ersättning och dokumentation. Vi håller på och inför ett administrativt stöd i arvoderingsprocessen som kommer att avlasta familjehemssekreterarna i denna del. Eftersom vi är en grupp med glimten i ögat så är det ett plus om du också är det samt har lite extra humor och vill dela vårt spännande arbete med oss.
Vi sitter samlokaliserade med andra enheter på myndighetsavdelningen vilket underlättar intern samverkan och samsyn.
Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi ser över och utvecklar arbetsmetoder, rutiner och intern/extern samverkan med syfte att utveckla familjehemsarbetet i egen regi.
Arbetet som familjehemssekreterare innebär att du huvudsakligen rekryterar och utreder familjehem, utbildar och ger stöd och handledning till familjehemmen samt deltar i enhetens utvecklingsarbete.
KvalifikationerDet är ett krav att du har socionomexamen. Det är önskvärt att du har erfarenhet av familjehemsarbete. Du behöver vara ansvarsfull, flexibel och ha lätt för att samarbeta samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet är delvis självständigt vilket förutsätter att du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete samt ta egna initiativ. Resor inom tjänsten ingår, varför B-körkort är ett krav. Erfarenhet av verksamhetssystem treserva är meriterande.
Kommunen har BBIC-licens varför vi gärna ser att du har erfarenhet av BBIC samt utbildning i Kälvestens intervjumetodik.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi genomför löpande intervjuer under rekryteringstiden.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-20
Ange följande referens när du ansöker: A642110
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Billborg
magnus.billborg@lerum.se 0302-52 16 32
FöretagLerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs
AdressLerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Jobbnummer 3247663
Observera att sista ansökningsdag har passerat.