Exportkoordinator till globalt företag i Södertälje!

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

Vill du jobba i en administrativ tjänst med många kontaktytor på ett globalt företag? Då har vi på Adecco tjänsten för dig hos en av våra kunder i Södertälje!

Hur ser din arbetsdag ut?
Vår kund verkar inom fordonsindustrin där du med hänsyn tagen till varje marknads unika förutsättningar, ansvarar för exportkoordinering och fakturering för ett antal marknader. Det innebär bl a att vara med och påverka och ta hänsyn till affärsupplägg, finansiering, marknadens lagkrav och transportlösning.

Som dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du att:
säkerställa att finansiering finns klar i tidutfärda nödvändiga exportdokumentfakturera kundenadministrera prisjusteringar samt ta fram fraktkostnader

Sammantaget innebär detta dagliga kontakter med flera interna och externa partners, bl.a. försäljnings- och finansorganisationen samt leveransfunktioner. Externa kontakter är kan vara distributörer men också speditörer, påbyggare, banker, handelskammare och ambassader.

Den här tjänsten kommer att ge dig en god överblick över vår kunds organisation och ett brett kontaktnät!

Vem trivs här?
Vår kund arbetar i en internationell miljö, varför intresse för andra kulturer och goda kunskaper i engelska är en självklarhet. Eftersom de har kunden i fokus och arbetar i team, är du serviceinriktad, har lätt för att samarbeta, samt är strukturerad och analytisk.

Du har gymnasiekompetens med inriktning på ekonomi/redovisning. Du bör ha goda kunskaper i Office-paketet, främst i Excel, samt administrativ erfarenhet. Du är även noggrann, har siffersinne och är ansvarsfull. Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla vårt arbetssätt och förbättra våra flöden.

Vad erbjuder vi?
Ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör inom fordonsindustrin!

Du blir anställd som konsult och arbetar på uppdrag hos vår kund. Uppdraget ska tillsättas omgående och är på 4-6 månader. Tjänsten är på heltid. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån. 

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tfn: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2014-09-29

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-28
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elinor Eliasson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Storgatan 1
15172 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Storgatan 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2012891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: