Executive assistant till SVP inom fordonsindustrin
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Som Executive Assistant kan du se fram emot en varierande arbetsdag där snabba lösningar och kreativa idéer alltid uppskattas. Adecco söker nu en erfaren och professionell chefsassistent med hög integritet, god förmåga att prioritera och planera sitt arbete samt med vana att arbeta i en miljö i ständig förändring för uppdrag inom fordonsindustrin!
Publiceringsdatum2017-11-16Om tjänstenDitt arbete består av att assistera Senior Vice President samt avdelningen i stort. Du arbetar på ledningsgruppsnivå och kommer att ha en supporterande roll där du samordnar kommunikation, följer upp och utvecklar processer och rutiner samt avlastar med administrativa uppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
* Planera samt organisera möten, seminarier och konferenser, både lokalt och internationellt
* Resebokningar
* Kalenderhantering
* Budget för SVP:s kostandsställe
* skapa presentationer, beslutsmaterial och annan redovisning
* Hantering av fakturor i SAP
Rollen innebär en varierad och spännande vardag i en global miljö där du kommer att ha flera olika ansvarsområden. I arbetet som Executive Assistant representerar du din avdelning både internt och externt. Stor del av arbetsdagen går ut på att kommunicera över gränser och du kommer att ha kontakt med personer från olika delar i organisation och från hela världen.
Uppdraget startar i december och beräknas pågå löpande. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund i Göteborg.
Om dig
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som Executive Assistant i en internationell miljö. Har du dessutom erfarenhet inom fordonsindustrin är detta starkt meriterande. Du är van vid att supportera höga chefer och företagsledning med allmäna administrativa uppgifter. Din goda datorvana och kunskap i bland annat Microsoft Office och Sharepoint kommer att göra dig värdefull på den här avdelningen. Övriga system så som SAP, Teamplace och EBD är meriterande för tjänsten. Om du dessutom har goda kunskaper i engelska och svenska, så väl i tal som skrift och har en god känsla för service så kommer du att trivas på det här uppdraget.
Det här är en tjänst för dig som trivs att arbeta i ett högt tempo och som är snabb och effektiv i ditt arbete. Vidare är du serviceminded med en positiv attityd. Tycker du om att arbeta självständigt och påverka ditt arbete men samtidigt har förmåga att samarbeta tätt med den person som du stöttar, har du hittat rätt uppdrag. Din sociala förmåga, integritet och mod kommer att komma väl till pass i din nya roll. Du trivs i en nätverkande roll och att ha kontakt med personer på olika nivåer i organisationen. Vidare är du noggrann, strukturerad och innehar förmågan att hantera olika arbetsuppgifter och kunna prioritera bland dessa. Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer, har en stark drivkraft och beslutsamhet att slutföra uppgifter med hög kvalitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Executive Assistant är ett konsultuppdrag med start i december. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar hos vår kund med placering i Lundby, Hisingen. Tjänsten är på heltid, kontorstider, och beräknas pågå under 6 månader. För rätt person finns god chans till förlängning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på 031-725 45 38.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén
Johanna.Lyden@adecco.se 031-7643523
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3805819
Observera att sista ansökningsdag har passerat.