Executive Assistant till Lynxeye!

Novare Professionals / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

Lynxeye är ett managementkonsultföretag med fokus på tillväxtstrategi, innovation och design.

Lynxeye grundades 1999 och är ett konsultföretag inriktat på strategiskt marknads- och varumärkesarbete. Vi skapar framgång med ett syfte. Detta betyder att vi utforskar framtida affärsmöjligheter utifrån ett kund- och samhällsperspektiv. Genom att identifiera vilka behov som finns kan vi tillsammans definiera en meningsfull framtida roll för företaget, utveckla ett relevant erbjudande och skapa kundupplevelser som bidrar till att nå affärsmålen. För att lyckas i det framtida affärsklimatet krävs att företag både har ett tydligt syfte med verksamheten och hittar nya, djärva sätt att göra en unik och relevant skillnad i sina kunders liv och för samhället. Med våra banbrytande verktyg och vårt datadrivna angreppssätt kan vi förutse vilka drivkrafter människor och företag kommer att ha i framtiden. Och förstå varför. Insikterna fungerar som startpunkt i den kreativa process vi använder för att staka ut rätt riktning för företaget och innovationsarbetet framåt, för att nå framgång i det framtida marknadslandskapet. Med expertis inom management consulting, konsumentinsikt och strategisk design kan vi skapa kompletta förändringsresor och engagerande kundupplevelser.

Idag är Lynxeye en global byrå med fokus på varumärken. Vi har kunder över hela världen och kontor i Stockholm, London och Singapore. Vi finns till för att skapa meningsfull utveckling.


OM ROLLEN

I rollen som Executive Assistant hos Lynxeye har du en koordinerande roll och är en nyckelresurs för att få CEO Christian Ihres vardag att rulla på smidigt. Det är en varierande roll där varje dag innebär nya möjligheter och många kontaktytor både internt och externt. Du kommer främst att arbeta tillsammans med Christian och en av våra kunder i Asien vilket gör att arbetsdagen startar tidig morgon. Det kommer förekomma resor till Asien med Christian och du kommer att ha ett nära samarbete med vår koordinator som är placerad i Singapore. För att vara framgångsrik i den här rollen ser vi att du är positiv, flexibel, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du är bra på att prioritera, är stresstålig och levererar i tid utan att tumma på kvalitet. Du kommer att hantera konfidentiell information som ställer höga krav på integritet och känsla för sekretess. Koncernspråket är engelska det är därför viktigt att du känner dig bekväm med att kommunicera både i tal och skrift på både engelska och svenska.

Du kommer att arbeta med:

• Mail- och kalenderhantering

• Koordinera, boka och förbereda möten, agenda och protokoll, dessa förekommer som oftast på engelska

• Förbereda presentationsmaterial och underlag till möten

• Planera och koordinera besök

• Resebokningar och reseadministration samt utläggredovisning

• Skriva ihop och distribuera styrelsehandlingarna


I uppdraget ingår övrig administration som rör organisationen, Christians vardag och kan i vissa fall även omfatta att stötta Johan Ekelin som är bolagets medgrundare.

KVALIFIKATIONER

För att trivas och lyckas i rollen söker vi dig som har gedigen erfarenhet som Executive Assistant och har jobbat med lednings- och styrelsearbete. Som person är du prestigelös, kommunikativ, har en positiv framtoning. Att strukturera och organisera faller sig naturligt för dig och när ett hinder uppstår hittar du kvickt en lösning. Du har en mycket god förmåga att prioritera och styra andras tid. För dig är det en självklarhet att kunna samarbeta och skapa goda relationer.

Vi ser det som krav för rollen att du har:

• Gedigen erfarenhet av liknande roll och uppgifter

• Mycket goda kunskaper i Office-paketet

• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska

• Har vana att arbeta med internationella kontakter och med olika kulturer

• Eftergymnasial utbildning från universitet eller högskola är meriterande


ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående enligt överenskommelse
Uppdragslängd: 15 månader
Placering: Stockholm
Anställningsform: Heltid

Låter det här som ett spännande nästa steg i karriären? Ansök då redan idag - allt vi behöver är att du bifogar ditt CV via annonsen. Notera att urval sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2019-03-26

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Liljegren Anna.liljegren@novare.se

Företag
Novare Professionals

Adress
Novare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 4B

Jobbnummer
4692924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Professionals: