Europeisk HR Business partner till Svitzer

TNG Group AB / Administratörsjobb / Göteborg
2016-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Europeisk HR Business partner till Svitzer" (publicerad 2016-12-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Vi söker en erfaren och affärsdriven HR business partner (HRBP) som vill arbeta med HR och arbetsrätt på Europa-nivå hos Svitzer i Göteborg.

Söker du en senior HR-tjänst där du får arbeta affärsnära med såväl operativa som strategiska frågor? Vill du verka i en internationell miljö där chefsstöd och partnerskap är avgörande? Som HR business partner hos Svitzer finns både mandat och utrymme för egna idéer med HR i fokus.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Hos Svitzer blir du en del av ett branschledande företag med ambitionen att upprätthålla sin ledande position samt förändra sin marknad. Rollen som HRBP erbjuder en möjlighet att verka i ett dynamiskt, internationellt företag med fokus på tillväxt.

Dessutom erbjuder företaget förmåner som:

* tjänstebil
* friskvårdsbidrag
* sjukvårdsförsäkring
* årlig bonus vid måluppfyllnad

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som HRBP är du ett viktigt affärsstöd och har det övergripande ansvaret för att samtliga HR-processer är effektiva och stödjer chefer, medarbetare och HR-kollegor inom EU. Stort fokus kommer ligga på arbetsrättsliga frågor. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden är:

* Dagligt HR-stöd till företagets chefer (exempelvis arbetsrätt, operativa individärenden)
* Bidra till ett HR-perspektiv i företagets affärer och stötta upp vid förvärv, omstrukturering och uppsägningar
* Utveckla och bibehålla HR-policys samt säkerställa att linjecheferna verkar enligt riktlinjerna
* Centralt koordinera och stötta cheferna i rekrytering samt säkerställa att processerna sker kostnadseffektivt inom satta tidsramar
* Ansvarig för lönerevision, löneutbetalning och pensioner i Sverige
* Successionsplanering och samarbete med utbildningsansvarig gällande utbildningsinsatser
* Verksamhetsstyrning från ett HR-perspektiv

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Som HRBP förväntas du leverera HR-service på en professionell nivå, där du bygger och bibehåller relationer samt uppmuntrar till medarbetarengagemang.

Du arbetar självständigt i ett HR-team inom verksamheten i Europa. Det är en platt och prestationsdriven organisation som uppmuntrar till egna beslut, inflytande och initiativ. Du får utrymme att påverka din roll och se resultat av ditt eget och teamets arbete. Rapportering sker till HR-chefen i Storbritannien.

Tjänsten är placerad i Göteborg, och då du även stöttar verksamheten i Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna och Portugal förekommer resor i tjänsten - uppskattningsvis ca 50 resdagar per år. Arbetstiderna är dagtid och vardagar men givetvis behöver det finnas en viss flexibilitet och beredskap för oförutsedda händelser samt representation vid resor och besök.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en gedigen och bred bakgrund av HR-frågor, såväl operativa som strategiska. Viktigt är att du har bred kunskap och erfarenhet inom arbetsrätt samt erfarenhet av fackliga förhandlingar. Detta för att lätt kunna ta till dig och förstå skillnader i arbetsrätts- och avtalsfrågor i olika europeiska länder.

Du har även bred praktisk erfarenhet av att agera chefsstöd i HR-frågor, samt att självständigt hantera områden som rekrytering, rehabfrågor, successionsplanering och lönefrågor. Eftersom du arbetar med chefer både lokalt och internationellt behöver du behärska svenska och engelska på en professionell nivå.

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med HR-frågor på internationell / EU-nivå ser vi det som starkt meriterande. Erfarenhet av sjöfartslagstiftning och/eller en marin bakgrund är även det meriterande för tjänsten.

Det är viktigt att du har ett starkt affärsfokus och vill bidra med ett HR-perspektiv på effektiviseringar av verksamheten. Du drivs av att få komma på egna lösningar och vill optimera, samt är lyhörd för chefers behov och kan agera snabbt. Då verksamheten bjuder in till medbestämmande och medarbetarengagemang är det också viktigt att du kan kommunicera direkt och rakt i alla led.

Observera att dina ansökningshandlingar (CV och personligt brev) måste vara skrivna på engelska för att vara aktuella i denna tillsättning.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, tillträde sker enligt överenskommelse. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.Observera att vi i denna rekrytering också efterfrågar dina ansökningshandlingar (CV och personligt brev) på engelska.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-12-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Feldt 031-7612221

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Korsgatan 3
41116 Göteborg

Kontorsadress
Korsgatan 3

Jobbnummer
3213354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: