Erfaren tjänstedesigner till Kundmötesavdelningen, Solna
Skatteverket / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Kundmötesavdelningen har ansvar för utveckling av digitala tjänster, Skatteupplysning, servicekontor och delar av kommunikationsområdet som Skatteverkets webbsida. På avdelningen finns tjänsteutvecklingsenheten som har ett samordnat ansvar för kundens hela upplevelse, ett strategiskt och i flera delar operativt ansvar för utveckling av digitala tjänster samt ansvar för Skatteverkets webbplats och närvaro i sociala medier.
Du kommer tillhöra en sektion med 14 verksamhetsutvecklare. Sektionen ansvarar för utveckling av kundmötet i allmänhet, bla genom att länka ihop utvecklingen av det digitala mötet och övriga kundmötesformer. Sektionen ansvarar också för att samla och sprida kunskap och insikt om kundernas behov och om tjänsteutveckling samt stödja arbetet med tjänstedesign genom metod- och kompetensstöd.
Dina arbetsuppgifter som tjänstedesigner innebär att arbeta med att förstå och analysera kundernas beteenden och behov, samla och visualisera kundinsikter, till exempel genom kundresor, och att använda den kunskapen för att tillsammans med andra arbeta fram nya och förbättrade tjänster som bidrar till en bättre helhetsupplevelse för kunden.
I rollen kommer du både att driva egna initiativ och gå in och stötta i andra initiativ eller projekt som har behov av tjänstedesignkomptens. Du kommer också att vara delaktig i att planera och prioritera vilka insatser som ska genomföras. Du kommer att ha många kontaktytor både inom och utanför myndigheten och tar självklart på dig rollen att öka förståelsen och värdet med att ha en kundnära utveckling. Du förväntas också bidra med din kunskap för att träna övriga medarbetare i organisationen.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
•
har minst 5 års erfarenhet av tjänstedesignarbete
•
har goda kunskaper i metoder och arbetssätt för att fånga kundinsikter, både kvalitativt och kvantitativt
•
har goda kunskaper i metoder och arbetssätt för idégenerering och att ta fram nya tjänstekoncept för alla typer av interaktioner, både digitala tjänster och lösningar för icke-digitala möten
•
är drivande, tar egna initiativ och har förmåga att motivera och engagera människor omkring dig
•
har god förmåga att samarbeta och har helhetssyn
•
är nytänkande och utvecklingsorienterad
•
har mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift.
Det är meriterande om du har ledarskapserfarenhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-11-30ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Savander, sektionschef 010-572 20 52
Mirjana Daneskär, hr-konsult 010-572 38 15
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket
Solna Strandväg 10
171 94 Solna
17194 Solna
KontorsadressSkatteverket
Solna Strandväg 10
171 94 Solna
Jobbnummer 3830716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.