Erfaren Projektinköpare, Stockholm

Shaya Solutions AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
2020-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren Projektinköpare, Stockholm" (publicerad 2023-05-08) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: 05-okt-2020 - 30-sep-2021
• Ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Följande arbetsuppgifter ingår bland andra i rollen:

• Du kommer att arbeta och driva inköps del i investeringsprojekt. Detta innebär att ta en aktiv roll från start, med målet att säkra kvalitet på leverantör och leverans samt lönsamma affärer.
• Som projektinköpare håller du ihop helheten under inköpsfasen där flera projektmedlemmar och intressenter deltar i inköpsarbetet med inköpsstrategi, förfrågningsunderlag, avtal med bilagor samt utvärderingsmodell.
• Du tar ansvar och initiativ till att inköpsarbetet i projektet blir det bästa möjliga och följer tidplan.
• Du ansvarar för förfrågningsunderlag, utvärderingsmodell och avtalsutkast, samt att dokumentera övriga upphandlingsdokument som ingår inköps och investeringsprocessen.
• Du bidra till länken mellan leverantörers kunskapsbank och projektet du verkar igenom marknadsdialoger eller liknande.
• Förmedla ett bra nätverk och ha kontroll på leverantörsmarknaden inom de områden som upphandlingarna sker inom.
• Du söker inköpsstrategier som bidrar till affärsnytta och kvalitetssäkring.
• Du brinner för att slutförhandla och uppnå bästa resultat och besparing.
• Förhandla avtal med leverantörer, dvs ha god insikt och vana att arbeta med juridik och avtal.
• Genomföra och följa upp förfrågningar och anbud, räkna ut och rapportera besparing.
• Följa upp avvikelser och driva eller vara behjälplig vid regleringar med leverantörer.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Relevant universitetsutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi

• Minst 7 års erfarenhet av projektinköp inom entreprenader

• Lång erfarenhet av stora investeringsprojekt med funktionskontrakt (typen ABA-99, Orgalime, SSG el Fidic),

• Erfarenhet att upphandla avtal inom mek och process, samt el och automation

• God kunskap om entreprenadjuridik och de vanliga förekommande avtalsformerna (AB/ABA/ABT).

• God kunskap och erfarenhet av att hantera upphandlingar enligt LUF

• Van vid att självständigt driva inköpsarbetet i projekt och sluta avtal

• God kunskaper i svenska och engelska. Kan kommunicera och uttrycka sig väl i både tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Teknikintresserad

• Erfarenhet från energibranschen

• Tidigare hanterat upphandlingar i e-avrop

Önskemål om personliga egenskaper:

• För att lyckas i rollen behöver du ha bra sinne för ekonomi, affärer och juridik

• Ditt arbetssätt präglas av långsiktighet samt en helhetssyn

• Du drivs av att nå dina mål, du är nyfiken, ansvarstagande och tar egna initiativ

• Du triggas av att bidra till lönsamhet och uppnå besparingar

• Du är en framgångsrik förhandlare

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 1 år

Publiceringsdatum
2020-09-16

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
5362119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: