Erfaren Helpdeskmedarbetare till Xpeedio
Help at work / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Vår kund
Xpeedio Support Solutions är ett tjänsteföretag inom IT/Telecomsektorn med inriktning på teknisk support och närliggande tjänster och produkter som installation, drift, konsultverksamhet, kvalitetssäkring och helpdesksystem. Företaget är centralt beläget i Sundbyberg, har drygt 80 anställda och ger support mot mer än 1500 installationer över hela världen. Xpeedio ingår i MHI Investments Ab som är en del av "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom mfl. Läs mer om företaget på
www.xpeedio.se.Publiceringsdatum2012-02-20ArbetsuppgifterVi söker för tillfället en erfaren Helpdeskmedarbetare som vill arbeta med teknisk support för kunder inom ett brett branschspektrum. Arbetet består i att ta emot mail och telefonsamtal, registrera ärenden, söka kända lösningar och applicera dem så att användaren kommer igång igen. Oftast enligt kända rutiner men även kunna arbeta för att lösa nya problem och skapa rutiner och dokumentation för att i framtiden kunna lösa den typen av problem.
ProfilEn förutsättning för att passa för denna tjänst är att du har ett utpräglat sinne för service och support, och att du trivs i en roll där du ständigt kommunicerar med kunder. Du triggas av problemlösning, och är van att arbeta i ett högt tempo. Du har också ett pedagogiskt förhållningssätt, och kan med lätthet förmedla lösningar till såväl tekniskt branschfolk som till kunder helt utan IT-kunskap. Vidare tror vi att du som söker har:
• Minst två-årig högskoleutbildning inom IT, gärna inom serveradministration eller nätverk
• Minst två års erfarenhet av arbete med IT-support
• Vana av supportarbete, både via telefon, mail och gärna chatt
• Vana av ärendehanteringssystem, och vana av att bedöma ärenden för att se om de ska hanteras internt eller eskaleras
• Gedigna kunskaper inom Microsoft AD och Exchange
• Kunskap om nätverk, routrar, brandväggar, datakommunikation
• Kunskap eller kännedom om IP-telefoni
• Flytande svenska och engelska, i tal och skrift.
Det är mycket meriterande, men inte ett krav, om du också har:
• Kunskaper gällande anti-viruslösningar och datasäkerhet
• Erfarenhet av datakryptering
Denna tjänst är initialt ett konsultuppdrag via Help at Work, med placering ute hos Xpeedio i Sundbyberg. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt sista ansökningsdatum så skicka din ansökan redan idag!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 197
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeder Kargl,
peder.kargl@helpatwork.seFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 1163185
Observera att sista ansökningsdag har passerat.