Erfaren handläggare till Efterbevakning hos Lindorff

Help at work / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Publiceringsdatum
2011-12-14

Om företaget
Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Lindorff är en helhetsleverantör av krav- och kredithanteringstjänster där vi kan erbjuda allt från fakturahantering till efterbevakning av fordringsportföljer. I tillägg till våra kärnverksamheter, fakturahantering, inkasso och köp av fordringar, erbjuder vi dessutom ett antal kringtjänster som beslutsstöd, kundservice och ekonomihantering. Lindorffkoncernen är en av Europas ledande aktörer inom hantering av kundfordringar och andra finansiella tjänster genom outsourcing. Lindorff omsatte ca. 375 miljoner Euro 2009 och har 2 200 anställda i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland, Holland, Tyskland och Ryssland. Koncernen grundades 1898 och har funnits i Sverige sedan 1983. I Sverige omsätter vi 750 miljoner kronor och har 200 anställda. www.lindorff.se

Arbetsuppgifter
Vi söker en handläggare till teamet Efterbevakning i Stockholm. Som handläggare i detta team arbetar du med hela frontofficekedjan av arbetsuppgifter inom hanteringen av efterbevakningsärenden.
Rollen:
Du arbetar i det dagliga med hantering av hela efterbevakningskedjan och alla olika typer av arbetsuppgifter inom processen. Det innebär dialog via telefon eller skriftlig korrespondens med såväl gäldenärer som kunder. Du arbetar i den löpande dagliga hanteringen med inkommande och utgående samtal, men också med riktade kampanjer för olika kunder eller segment. Du arbetar med bevakningslistor, bedömningsarbete och kontakt med externa samarbetspartners, ombud, kronofogden m.fl.
Det är stort fokus på att med skiftande arbetssätt och med en öppen och beslutande inställning hela tiden söka vägar för att nå en överenskommelse med den betalningsskyldige.

Profil
Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har tidigare arbetslivserfarenhet från inkassoverksamhet och gärna efterbevakning. Du är beredd att göra bedömningar och ta egna beslut. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och har en positiv människosyn och stimuleras av att skapa relationer till andra människor.
Som person är du:
• Mogen
• Resultat- och målinriktad
• Strukturerad (planering, prioritering, uppföljning)
• Kommunikativ och samarbetsvillig
• Initiativrik
• Självgående
• Ödmjuk
• Ha förmåga att kunna se till helheten
Främsta framgångsfaktorerna för att lyckas i befattningen:
Du har en god känsla för att kommunicera med olika människor och kan ta beslut i svåra situationer. Du har en vilja och drivkraft att alltid söka bästa vägen till att nå en lösning i våra ärenden.
Urval och intervjuer sker löpnade, så skicka din ansökan redan idag!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-18
Ange följande referens när du ansöker: 176
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Kargl, peder.kargl@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1105767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: