Erfaren Administratör Till Senior Support På Kpmg

Sharper Stockholm AB / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sharper Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Nu söker vi för KPMGs räkning en erfaren administratör som trivs med att ge administrativ support till hela deras verksamhet, i många olika typer av frågor, högt som lågt. Arbetar du som administratör idag och vill ta nästa kliv i din karriär? Då är denna tjänst något för dig! Här får du möjlighet att ge kvalitativt administrativt stöd till KPMGs konsultorganisation samt bli en del av ett riktigt kompetent och professionellt Business Support-team. Teammedlemmarna har delvis olika bakgrund och kompetenser, det som förenar dem är att alla brinner för att leverera service i världsklass! Ansök idag och bli en del av detta kompetenta team om du motiveras av en social arbetsmiljö, högt tempo och många kontaktytor.

Om KPMG:

På KPMG i Stockholm arbetar det cirka 700 skickliga konsulter och teamet Senior Support är en lokal supportfunktion, på vårt kontor på Vasagatan 16. Denna funktion stöttar hela verksamheten gällande administrativa arbetsuppgifter kopplade till KPMGs största kunduppdrag och projekt. KPMG är ett konsultbolag vilket innebär att vi erbjuder andra företag och organisationer rådgivning inom huvudsakligen tre olika områden; Revison, Skatt och Advisory.

Som administratör hos oss kommer din främsta uppgift vara att stötta konsulterna i förhållande till administration kopplat till kunduppdragen samt vara delaktig i olika typer av interna projekt. Det händer mycket hos oss, så om du gillar variation, högt tempo och möjligheten att få ta egna initiativ, då är du den vi söker!

Din roll:

I din roll som administratör i Senior Support kommer du att få möjlighet att arbeta nära fyra andra skickliga administratörer. Tillsammans hjälps ni åt och verkar för att alltid leverera kvalitativ, snabb och professionell service till verksamheten. I rollen arbetar du nära såväl linjechefer, Partners och konsulter på de olika avdelningarna. Det dagliga arbetet består av varierande arbetsuppgifter, vilket innebär att ingen dag är den andra lik, varför vi söker en prestigelös, lösningsorienterad och självgående person.

Du kommer exempelvis att arbeta med:

• Fakturering av uppdrag (bl.a. Key Accounts) och kurser/mallar
• Ansvara för enklare uppföljning av olika vecko- och månadsrapporter
• Ta fram/förbereda mötesmaterial i Powerpoint och Excel.
• Allmän administration i förhållande till våra kunduppdrag i de olika affärssystemen inkl. risk- och regelverksprocesser
• Ansvara för sedvanliga assistent-/supportuppgifter såsom mötesbokningar, kalenderhantering, beställningar och inköp

Vi söker dig som:

• Har minst fem års erfarenhet av en assisterande eller administrativ roll
• Brinner för att leverera riktigt god service
• Har god vana i olika affärssystem
• Gillar att ta initiativ för att hela tiden göra administrationen lite bättre och lite mer effektiv
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Har minst gymnasial utbildning, gärna även examen från högskola eller universitet
• Har mycket goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Power Point och Excel (som vi arbetar med dagligen)

Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Det är även positivt om du har kännedom om och/eller har arbetat inom konsultbranschen tidigare.

Som person är du positiv, har en professionell framtoning och du förstår vikten av att vara proaktiv och ligga steget före. För att passa in i kulturen hos oss är du prestigelös, inlyssnande, serviceminded och gör alltid ditt bästa. Det är viktigt att du är flexibel och att du trivs i en föränderlig verksamhet där det till stor del är upp till dig själv att strukturera och organisera din arbetsdag.

I rollen hos oss förväntas du ta stort eget ansvar. Vi tror även att du är duktig på att prioritera, är social och en kommunikativ person och därmed kan bidra till teamets härliga atmosfär.

Vad erbjuder KPMG?

Som administratör på KPMG erbjuds du möjlighet till ett stort kontaktnätverk och möten med olika typer av personligheter. På KPMG vill vi att våra medarbetare ska kunna växa och utvecklas, varför du exempelvis blir tilldelad en Perfomance Manager när du börjar hos oss som kommer fungera som bollplank och coach till dig under hela din anställning. Hos oss kommer du arbeta i en miljö med mycket ambitiösa och drivna medarbetare.

• Start: Så snart som möjligt, dock senast 22 mars 2021
• Tjänst: Heltid, vikariat till april/maj 2022
• Placering: Vasagatan 16, mitt i centrala Stockholm

Om Sharper

I den här processen samarbetar KPMG med Sharper. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.

Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt? I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 15 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling. Håll utkik i din inkorg! Där finner du länk till frågeformuläret.

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-01-27

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sharper Stockholm AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sharper Stockholm AB (org.nr 559086-6074), http://www.sharper.se

Arbetsplats
Sharper

Jobbnummer
5544937

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sharper Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sharper Stockholm AB: