Entreprenadinköpare

Siemens AB / Byggjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Siemens AB i Upplands Väsby, Sigtuna, Solna, Stockholm, Huddinge eller i hela Sverige

Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Vi söker ständigt efter nya medarbetare, är du vår nästa kollega?

Entreprenadinköpare

Vi söker en resultatinriktad och affärsmässig entreprenadinköpare till affärsdivisionen Energy Management, med placering på något av våra större kontor eller på vårt huvudkontor i Upplands Väsby. Inom Energy Management har Siemens samlat alla lösningar inom elkraft och verksamheten omfattar låg- och mellanspänning, transmission och distribution samt lösningar inom energiautomation och Smart Grid.

Din huvuduppgift är att tillsammans med sälj- och genomförande­organisationen ansvara för upphandlingar av de entreprenörer som ingår i verksamheten. Du blir den som tillför expertis inom bygg, mark och övriga produkter och tjänster för entreprenader och blir därmed en nyckelperson för projektens framgång och vår konkurens kraft i säljfasen.

Vilka är mina arbetsuppgifter?

Aktivt delta i säljarbetet med utvärdering och kvalitet säkrande av leverantörer

Tillsammans med projektledare ansvara för att organisera och kontrollera inköpsaktiviteter under projektens genomförande.

Analysera innehållet i leverantörsavtal och ta fram rekommendationer och mätetal inför förhandling och omförhandling av avtal.

Aktivt söka upp nya leverantörer som kan bidra för att stärka framtida projekt samt kontinuerlig utveckling av befintliga leverantörer.

Ge aktivt stöd åt organisationen rörande tecknande av större avtal.
Löpande följa upp och rapportera inköpsmål enligt gällande interna rutiner.

Ständigt arbeta med förbättringsarbete för att optimera interna flöden och arbetsprocesser.

Vad krävs av mig?

Du är civilekonom- eller civilingenjör eller motsvarande och bör ha arbetat i en liknande roll inom bygg, anläggnings- eller konstruktions­branschen. Erfarenhet från elkraftförsörjning och kännedom om Bas P och Bas U är meriterande.

Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med strategiskt inköp. Du har god kännedom om entreprenadjuridik och projektledning.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligen som skriftligen.

Som person är du kommunikativ, handlingskraftig och beslutsam. Du är en van förhandlare och föredragshållare. Du är analytisk och noggrann med utpräglad organisationsförmåga. Du arbetar metodiskt och har samtidigt förmågan till anpassningar och förbättringar.

Hur ansöker jag?

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 17 maj, 2015, på siemens.se/ledigajobb, ref.nr 197624. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Hamneby, rekryterande chef, 08-728 10 39 eller Soja Olson, HR, 0725-11 02 39

Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till: facket.se@siemens.com

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-04-29

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-17
Ange följande referens när du ansöker: 197624

Företag
Siemens AB

Adress
Siemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY

Kontorsadress
Johanneslundsv 12-14

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7281000

Jobbnummer
2271926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Siemens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Siemens AB: