Entreprenadinköpare
Siemens AB / Byggjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Upplands Väsby,
Sigtuna,
Solna,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Vi söker ständigt efter nya medarbetare, är du vår nästa kollega?
Entreprenadinköpare
Vi söker en resultatinriktad och affärsmässig entreprenadinköpare till affärsdivisionen Energy Management, med placering på något av våra större kontor eller på vårt huvudkontor i Upplands Väsby. Inom Energy Management har Siemens samlat alla lösningar inom elkraft och verksamheten omfattar låg- och mellanspänning, transmission och distribution samt lösningar inom energiautomation och Smart Grid.
Din huvuduppgift är att tillsammans med sälj- och genomförandeorganisationen ansvara för upphandlingar av de entreprenörer som ingår i verksamheten. Du blir den som tillför expertis inom bygg, mark och övriga produkter och tjänster för entreprenader och blir därmed en nyckelperson för projektens framgång och vår konkurens kraft i säljfasen.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
Aktivt delta i säljarbetet med utvärdering och kvalitet säkrande av leverantörer
Tillsammans med projektledare ansvara för att organisera och kontrollera inköpsaktiviteter under projektens genomförande.
Analysera innehållet i leverantörsavtal och ta fram rekommendationer och mätetal inför förhandling och omförhandling av avtal.
Aktivt söka upp nya leverantörer som kan bidra för att stärka framtida projekt samt kontinuerlig utveckling av befintliga leverantörer.
Ge aktivt stöd åt organisationen rörande tecknande av större avtal.
Löpande följa upp och rapportera inköpsmål enligt gällande interna rutiner.
Ständigt arbeta med förbättringsarbete för att optimera interna flöden och arbetsprocesser.
Vad krävs av mig?
Du är civilekonom- eller civilingenjör eller motsvarande och bör ha arbetat i en liknande roll inom bygg, anläggnings- eller konstruktionsbranschen. Erfarenhet från elkraftförsörjning och kännedom om Bas P och Bas U är meriterande.
Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med strategiskt inköp. Du har god kännedom om entreprenadjuridik och projektledning.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligen som skriftligen.
Som person är du kommunikativ, handlingskraftig och beslutsam. Du är en van förhandlare och föredragshållare. Du är analytisk och noggrann med utpräglad organisationsförmåga. Du arbetar metodiskt och har samtidigt förmågan till anpassningar och förbättringar.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 17 maj, 2015, på siemens.se/ledigajobb, ref.nr 197624. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Hamneby, rekryterande chef, 08-728 10 39 eller Soja Olson, HR, 0725-11 02 39
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till:
facket.se@siemens.comVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-04-29ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-17
Ange följande referens när du ansöker: 197624
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7281000
Jobbnummer 2271926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.