Enhetschef, utredningsenheten för individ och familj

Flens Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Flen
2017-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef, utredningsenheten för individ och familj" (publicerad 2018-01-24) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Arbetsplats
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för myndighetsutövning, Avdelningen för utbildning, stöd och integration och Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning. Inom avdelningen för Myndighetsutövning finns tre enheter. Utredningsenheten för individ och familj, utredningsenheten för ekonomiskt bistånd och utredningsenheten för äldre och personer med funktionsnedsättning.

Brinner du för de sociala frågorna och vill leda våra kunniga och engagerade utredare på vår utredningsenhet för individ och familj i deras arbete för att ge den bästa servicen och kvalitén till de vi är till för? Då kan det här vara uppdraget för dig.

Publiceringsdatum
2017-03-22

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef för utredningsenheten för individ och familj ansvarar du för att leda och styra verksamheten utifrån gällande lagstiftning och rättssäkerhet. I ditt uppdrag ingår att utifrån politiska beslut vara drivande i verksamhetens utveckling samt att genom din goda ledning bidra till att verksamheten utvecklas i linje med Flens kommuns mål och visioner. Du har budgetansvar för din enhet.

Du har direkt personalansvar och arbetsmiljöansvar för 28 medarbetare som arbetar med myndighetsutövning enligt SoL, LVU och LVM, dessutom ingår familjehemsgruppen som utreder familjehem i enheten. Inom den sociala barnavården använder vi BBIC som utredningsstruktur. Vi arbetar också efter tydliga riktlinjer gällande barn och ungdomsärenden, vuxenärenden och placering i familjehem. När det gäller placering i HVB, skyddade boenden och konsulentstödda familjehem så upphandlas dessa platser gemensamt i länet.

Vi vill att du aktivt följer utvecklingen inom området, omsätter ny kunskap och skapar en enhet som ligger i framkant när det gäller myndighetsutövning, där klienten står i fokus och tillgängligheten är hög. Rollen innebär också att du arbetar med frågor kring lagstiftning, myndighetsutövning och utvecklingsbehov för att dina medarbetare ska kunna utföra sina uppdrag på bästa sätt. Enheten har ett nära samarbete med öppenvården i kommunen, övriga förvaltningar samt förvaltningens övriga myndighetsutövning. Exempel på externa samverkansparter är landstinget, polis och frivård.

Kompetens
Vi söker dig som för uppdraget har socionomutbildning. Erfarenhet av verksamhetsområdet och myndighetsutövning krävs, chefserfarenhet är meriterande. För att bli framgångsrik i uppdraget krävs att du är en i grunden utvecklingsorienterad, kvalitetsmedveten och initiativtagande person. Du är strukturerad, kommunikativ och analytisk med god organisations- och samarbetsförmåga.
Som ledare har du förmåga att leda genom andra, mod att ge mandat och tillåta andra att växa med uppgiften. Ditt ledarskap entusiasmerar och bidra till en organisationskultur som präglas av öppet klimat och god arbetsmiljö. Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning



Välkommen med din ansökan senast den 17 april 2017

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens Kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ola Nordqvist, Avdelningschef 0150-43 03 60
Fackliga företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens Kommun
Sveavägen 1

Jobbnummer
3391505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: