Enhetschef till utveckling för kund
CSN, Utveckling för kund / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos CSN, Utveckling för kund i Sundsvall På CSN gör vi studier möjligt. Vårt uppdrag är att administrera det svenska studiestödet. Det innebär att vi beslutar om och betalar ut bidrag och lån till dem som studerar i Sverige och utomlands. Vi hanterar återbetalningen av studielån till staten. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.
Vill du vara med och skapa ett CSN i framkant?
Vi söker nu en enhetschef med placering i Sundsvall.
Publiceringsdatum2017-11-24ArbetsuppgifterCSN har under hösten 2017 skapat en ny organisering för att bättre kunna möta kundernas behov idag och i framtiden - i syfte att bedriva en mer innovativ, effektiv och kundorienterad verksamhetsutveckling.
Nu söker vi dig som vill forma och utveckla den nystartade enheten utveckling för kund med ansvar för att driva CSN:s långsiktiga inriktning inom digitalisering, verksamhetsutveckling, metoder och kundinsikter. Till din hjälp har du 13 personer med specialistkompetens inom bland annat verksamhetsutveckling, metoder och system.
Den nya enheten utveckling för kund med placering under staben för utveckling och kommunikation ansvarar också för den portföljstyrning som nu byggs inom myndigheten. Enheten har också samordningsansvar för utveckling av myndighetens digitala tjänster. Detta innebär ansvar för att samordna, strukturera och prioriera CSN:s utvecklingsarbete, ett arbete som bedrivs i nära samarbete med verksamhet och it.
Vi erbjuder en stimulerande och utvecklande arbetsplats som jobbar med ständiga förbättringar (lean). På CSN får du vara med och utveckla statsförvaltningen och vara en del av en viktig helhet med målet att göra studier möjligt! Hos oss får du arbeta med it-mogna kunder som har höga förväntningar på oss. CSN är en myndighet som strävar mot att i alla lägen ha kundens fokus.
Du får arbeta med agila arbetsätt och får även möjlighet att vara med och påverka våra processer och modeller.
Som enhetschef för utveckling för kund rapporterar du till stabschefen och ingår i stabens ledningsgrupp.
Som chef för enheten kommer du:
• leda enheten samt se till att samarbetet med kärnverksamheten och it-avdelningen fungerar bra
• ansvara för avdelningens personal, verksamhet, ekonomi, resultat och kompetensförsörjning
• säkerställa att myndigheten har modeller och metoder för att kunna utveckla verksamheten
• driva verksamhetsutveckling utifrån ständiga förbättringar (lean)
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleexamen. Du ska ha ansvarat för utvecklingsarbeten inom större organisationer, är van att koordinera stora och komplexa frågor och kan samordna en utvecklingsportfölj. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med digitaliseringsfrågor.
Du har flera års chefserfarenhet där det ingått personal- budget och resultatansvar. Det är meriterande om du har arbetat med strategiska frågor och gärna har erfarenhet från kommunikation eller it-frågor.
Som person är du duktig på att samarbeta, har god kommunikativ förmåga och tydlig i ditt ledarskap. Du har en personlig mognad vilket bl.a. innebär att du är trygg i dig själv, har självinsikt och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen.
Ditt omdöme är gott, du gör korrekta avvägningar och prioriteringar och kan väga samma komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Vidare är du självgående, strukturerad och drivande samt arbetar med att ständigt utveckla och förbättra verksamheten.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi tillämpar sex månaders provanställning samt förtroendearbetstid och tidsbegränsade chefsförordnanden för chefstjänster. Resor i tjänsten förekommer.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Om du önskar hjälp med om hur du ansöker - kontakta supporten på 0771-10 10 29
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, så snart som möjligt.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-17
Ange följande referens när du ansöker: C15712/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Lindholm 060-186011
FöretagCSN, Utveckling för kund
AdressCSN, Utveckling för kund
CSN
85182 Sundsvall
KontorsadressNorra Tjärngatan 2 Sundsvall
Jobbnummer 3820269
Observera att sista ansökningsdag har passerat.