Enhetschef till Skånetrafikens kundcenter i Helsingborg

Skåne Läns Landsting / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skåne Läns Landsting i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Varje dag reser cirka 350.000 personer med Skånetrafiken. Skånetrafikens uppdrag är att utveckla kollektivtrafiken i Skåne så att vår marknadsandel mot bilen för resor går från 30% till 40% 2030, och att åtta av tio kunder är nöjda med oss senast 2025.

Att resa med kollektivtrafiken ska vara både enkelt och attraktivt och att resa med Skånetrafiken ska vara det självklara och hållbara valet. En viktig del för att vi ska nå våra mål är avdelning kundservice och kundledning, vars uppdrag är att attrahera och behålla befintliga kunder, stärka förtroende och varumärke och alltid ge bästa möjliga kundservice.

Se vår film och upplev hur det är att arbeta på Skånetrafikens kundservice
https://youtu.be/r5Z2c6H7bS4




Publiceringsdatum
2019-12-20

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en enhetschef för vårt kundcenter på Knutpunkten i Helsingborg.

Har du en god kommunikativ förmåga och kan entusiasmera och coacha? Vill du ha ett jobb som fokuserar på kund och medarbetare? Vill du arbeta i en verksamhet som berör många människor och som har en mycket viktig samhällsfunktion? Då kan det vara dig vi söker!

Som enhetschef för kundcenter i Helsingborg har du ett helhetsansvar för verksamhet, budget och personal. Du driver och deltar aktivt i den dagliga verksamheten samt arbetar med att utveckla verksamheten och medarbetarna. Förutom att leda verksamheten operativt arbetar du med förändringsarbete, du följer upp verksamhetens mål samt stöttar medarbetarna och arbetar för ett medarbetarskap där personalen är engagerad och uppmuntras att ta ansvar. Vidare arbetar du aktivt med arbetsmiljö på arbetsplatsen för att skapa ett gott arbetsklimat. Vidare ingår ansvar för säkring av drift, bemanning och leverans under den tid kundservice är tillgängligt.

Du kommer leda ett team med nio medarbetare som har i uppdrag att öka det kollektiva resandet i Skåne med hjälp av enastående service till våra befintliga och nya kunder. På vårt kundcenter har våra kunder möjlighet att köpa Skånetrafikens produkter men mycket fokus ligger på att styra försäljning till digitala kanaler genom att guida kunden. Medarbetarna på vårt kundcenter arbetar också med uppsökande verksamhet och besöker föreningar/företag eller deltar i olika typer av event.

Tjänsten innebär att kontinuerligt utveckla verksamheten och personalen för att på bästa möjliga sätt kunna bemöta resenärernas behov av kundservice. Att ha en väl fungerande personal som är motiverade och kunniga är en viktig del av ledarrollen. Det är viktigt att du kan skapa engagemang och delaktighet för att säkerställa enhetens utveckling och lärande.

Du rapporterar till områdeschefen och kommer att ingå i avdelning kundservice ledningsgrupp där du förväntas ta en aktiv roll och arbeta med helhetsperspektivet för verksamheten.

Då vår kundservice har hög tillgänglighet förekommer beredskapstjänstgöring.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är trygg i din roll som chef och har en coachande ledarstil. Du engagerar, motiverar och ger stöd, men vågar också utmana i syfte att utveckla dina medarbetare och verksamheten. Vi tror även att du, precis som vi, är prestigelös och ser glädjen i både enklare och mer utmanande arbetsuppgifter. Du har förmåga att fatta beslut utifrån ett helhetsperspektiv och du organiserar verksamheten på ett strukturerat och resurseffektivt sätt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan vara operativ vid behov.

Du visar tillit, respekt och inbjuder till dialog och delaktighet med målet att skapa en god arbetsplats. Du förstår vikten av att skapa ett bra och utvecklande arbetsklimat genom engagemang, arbetsglädje och samarbete. Som person är du empatisk, delegerande och strukturerad med en förmåga att skapa förtroende och teamanda. Vidare ser du vikten av att vara en god förebild för dina medarbetare och att det är du som ledare som ser till att medarbetarna får goda förutsättningar att lyckas i sina roller. Utöver detta har du stort intresse för ledarskap och av att driva förändringsarbete.

På Skånetrafiken lever vi våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt och det vill vi att du också gör!

Vad gäller den formella kompetensen har du minst avslutad och godkänd gymnasieutbildning. Vi ser det som meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom till exempel service management eller ekonomi. Du som söker har flera års väl vitsordad erfarenhet av ledarskap där du har haft ansvar för ekonomi, verksamhet och personal. Det är meriterande om din ledarerfarenhet är från en kundnära verksamhet och/eller kollektivtrafik. Om du har arbetslivserfarenhet inom kollektivtrafikbranschen är det värdefullt. Du har goda datakunskaper och vana vid olika IT-system. Har du dessutom erfarenhet av systemen Microsoft Dynamics, HR-fönster och Teleopti är det meriterande. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Varje dag reser hundratusentals människor med någon av våra 14 000 dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Genom att resa kollektivt bidrar vi till en bättre miljö, ett levande landskap och ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skåne Läns Landsting

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A923703".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skåne Läns Landsting (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Skånetrafiken

Jobbnummer
5013975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skåne Läns Landsting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skåne Läns Landsting: