Enhetschef till Kirurg- och ÖNH-klinikens sekretariat

Region Västernorrland / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Västernorrland i Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Hudiksvall eller i hela Sverige

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Länssjukvård somatik samordnar länssjukvården för den specialiserade somatiska vården i Region Västernorrland. Området somatik består av elva länssjukvårdsverksamheter. Länssjukvårdsverksamheterna bedrivs vid tre sjukhus, Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik och ett antal mottagningar förlagda till flera orter i länet. Området har cirka 2 400 anställda.



I uppdraget hanterar man bland annat all medicinsk administration inom verksamheten i Sundsvall och ansvarar för IT-behörigheter för verksamhetens datasystem.

I rollen som enhetschef ingår personalansvar för cirka 16 medarbetare, budget- och arbetsmiljöansvar. Du ingår i länsverksamhetens ledningsgrupp. Du är behjälplig med viss administration till verksamhetschefen. Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetens andra administrativa verksamheter i Örnsköldsvik och Sollefteå.

Vi arbetar med införande av det nya vårdinformationsstödet (ny datajournal) Visus vilket kommer att innebära nya och förändrade arbetsuppgifter för de medicinska sekreterarna.

Vi söker dig som har en fullständiga gymnasiebetyg. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom hälso- och sjukvården och erfarenhet av administration. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Meriterande för tjänsten är om du har en administrativ vidareutbildning och/eller utbildning inom ledarskap. Du har bakgrund som medicinsk sekreterare samt chefserfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personliga förmågor. För att lyckas i rollen ser vi att du har en hög integritet och god samarbetsförmåga. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Vidare kommunicerar du på ett tydligt sätt samt är strukturerad.

Anställningen är en tillsvidareanställning i grundprofession med tidsbegränsat chefsförordnande.

Chefer i Region Västernorrland företräder arbetsgivaren och utövar ett ledarskap med Regionens ledarskapspolicy som riktmärke. Du har en god självinsikt och präglas av ärlighet, öppenhet, ansvarskänsla och personligt mod.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsat chefsförordnande.

Publiceringsdatum
2021-07-08

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION VÄSTERNORRLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "130:2021:178".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Västernorrland (org.nr 232100-0206)

Arbetsplats
Region Västernorrland

Jobbnummer
5854204

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Västernorrland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Västernorrland: