Enhetsadministratör

Lunds Universitet / Administratörsjobb / Lund
2012-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetsadministratör" (publicerad 2015-02-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds Universitet i Lund, Malmö, Höör, Klippan, Helsingborg eller i hela Sverige

LUIS är Lunds universitets innovationsverksamhet. Organisationen består av en myndighetsdel och ett holdingbolag som sedan 2009 fungerar som en enhet med gemensamt uppdrag och ledning.

LUIS är navet för kommersialisering och innovation vid Lunds universitet. Vi hjälper forskare att omvandla forskningsresultat till nya framgångsrika produkter, tjänster eller metoder på marknaden. Genom att kommersialisera kunskap från universitetet kan vi bidra till att skapa fler arbetstillfälle och ökad tillväxt, samtidigt som värdefulla lösningar snabbare kommer till nytta i samhället. Vi är förnärvarande 17 anställda.

Vår nuvarande administratör går i pension i mars och vi söker därför en efterträdare. Vi söker en ansvarsfull och positiv medarbetare som kan ta över arbetsuppgifterna.

Publiceringsdatum
2012-12-12

Dina arbetsuppgifter
Personaladministrativa arbetsuppgifter som lönekonteringar, granska reseräkningar, administration av Lucat, vara behjälplig vid rekrytering av personal, etc.
Administrera enhetens diarieföring av ärenden och arkivering.
Ekonomiadministration med tyngdpunkt på fakturahantering, projekthantering (t ex att hantera rekvisitioner) och hantering av anläggningsregistret.
Inköp av kontorsmaterial, möbler mm.
Vara behjälplig vid upphandlingar.
Övrigt löpande administrativt arbete som t ex posthantering och lokalbokning.
Projektadministration i huvudsak hantering av ansökningar, sammanställning och distribution av beslut, uppföljning och återrapportering

Önskvärda kvalifikationer

Kvalifikationer
Lägst gymnasieutbildning och praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
God färdighet i att hantera personaladministrativa system och ekonomisystem.
Goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt.
God förmåga att arbeta självständigt och att kunna ta egna initiativ.
God förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter, kunna prioritera och vara noggrann och stresstålig.
Stort avseende fästs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

Önskvärda kvalifikationer

Arbetserfarenhet från myndighet eller större offentlig organisation.
Erfarenhet av de system som Lunds universitet använder är meriterande.
Erfarenhet av att arbeta med Lagen om offentlig upphandling (LOU) är meriterande.
Goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tidsbegränsad anställning, 2018-01-31.

Ersättning
Fast lön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-15
Ansök online! Vid ansökan till läraranställningar skickas publikationer till: Registrator, Lunds universitet, Box 117, 221 00 LUND. Diarienummer ska anges i samband med handlingar som skickas via post.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Görel Hedin, professor, telefon: 046-222 96 44, gorel.hedin@cs.lth.se

Företag
Lunds Universitet

Adress
Lunds Universitet
Box 117
22100 LUND

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 046-2220000
E-postadress: lu@lu.se

Jobbnummer
1414926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds Universitet: