Engagerad redovisningsassistent till detaljhandeln, Södermalm

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Tillsammans med vår kund inom detaljhandeln söker vi en redovisningsassistent med kunskaper inom lönehantering. Du kommer att arbeta nära dina kollegor i ett trivsamt team. Arbetsplatsen ligger i söderort och tjänsten är på deltid, 50 - 75 %, och skall tillsättas omgående.

Initialt kommer detta vara ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning alternativt tillsvidareanställning.



Arbetsuppgifter:
I din roll som redovisningsassistent kommer du arbeta självständigt med den löpande redovisningen samt lönehantering för ca 20 personer. Du kommer att samarbeta med samtliga medarbetare på företaget samt ha ett nära samarbete med ägarna.

Du kommer i första hand rapportera till Ekonomichefen.

• Bankavstämningar
• Fakturahantering och både ingående- och utgående moms
• Kassaredovisning
• Samordna och ansvara för avstämningar av balanskonton
• Avtalsfakturering gällande leasingbil, lokaler och lager
• Rapportering till VD och ekonomichef
• Betalningar och avskrivningar
• Ansvara för leverantörsreskontra och kundreskontra
• Lönehantering för ett 20-tal medarbetare

Vår kund arbetar i Pyramid och Visma - lön och kunskaper inom detta ses som meriterande. Du kommer att få möjligheten att ingå i ett trivsamt företag med god gruppdynamik. Rollen som redovisningsassistent ger dig ett omväxlande och flexibelt arbete. Vidare kommer du självständigt kunna planera din arbetsvecka och arbetsuppgifter.


Din bakgrund:
Kompetens:
Vi söker dig med minst eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - gärna från redovisning- eller som ekonomiansvarig för ett mindre bolag. Vi ser att du har god kommunikativ förmåga samt goda systemkunskaper.

Personliga egenskaper:
Då rollen innebär många kontaktytor bör du känna dig bekväm i en koordinerande roll samt ha en serviceinriktad och tålmodig inställning. Vi ser också att du har ordningssinne, är ansvarsfull och duktig på att prioritera ditt arbete. Du är prestigelös och teamorienterad och tycker om att ha en roll med många kontakter. Du har en förmåga att förklara ekonomi på ett pedagogiskt sätt.



Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Deltid 75% Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 1129
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Jonsson 08 - 545 28 304

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4481036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: