Engagerad ekonomiassistent sökes till Humana
Humana AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett spännande och utvecklande jobb? Välkommen till Humana - det ledande nordiska omsorgsföretaget. Vi utvecklar och levererar omsorgstjänster efter människors behov och samhällets önskemål. Vi drivs av viljan att ge våra kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Våra ledord är Engagemang, Ansvar och Glädje.
Publiceringsdatum2020-04-15Om tjänstenÄr du en kunnig ekonomiassistent som delar våra värderingar och vill verka i en organisation som bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Till affärsområdet Individ och Familj söker vi en ekonomiassistent med några års erfarenhet till teamet på kundreskontran. Hos oss får du vara delaktiga i en spännande utvecklingsresa och arbeta med ständiga förbättringar av processer. På Humana får du möjligheten att arbeta med ekonomi i en värdestyrd organisation och du blir del av en stor ekonomifunktion med många kunniga kollegor där vi ser, stöttar och uppmuntrar varandra.
Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta i ett Shared Service Center där du tillsammans med tre kollegor ansvarar för det löpande arbetet kopplat till kundreskontra för ett sextiotal bolag.
I rollen som Ekonomiassistent i kundreskontrateamet arbetar du huvudsakligen med:
• Fakturering
• Påminnelsehantering
• Återrapportering
• Utveckla processer och arbetssätt i teamet
• Eurocard
• Attestrutiner
• Kontoavstämningar vid bokslut
• Support till verksamheter internt
• Kontakt med kunder
• Delta i koncerngemensamma projekt
Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och med minst ett par års erfarenhet av arbete i en liknande roll, gärna med transaktionsintensiva flöden. Du har god systemvana med goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel. Tidigare erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Navision är meriterande. Eftersom vi ingår i en internationell koncern förutsätter vi att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du positiv och lösningsfokuserad samt gillar att arbeta med utveckling och förbättring av processer. Du har god förmåga att strukturera ditt arbete för att hantera parallella uppgifter och deadlines. Det är viktigt att du är noggrann och kan arbeta självständigt samtidigt som du har du god förmåga till samarbete.
Intervjuer kommer dock ske löpande, så sök gärna direkt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via vår hemsida.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde: snarast möjligt
Kontakt vid frågor:
Björn Nilsson, Chef Shared Service Center:
bjorn.nilsson@humana.seMargareta Rosén, Teamledare KR o LR:
margareta.rosen@humana.seSista dag att ansöka är 27 april
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv". Läs mer på
www.humana.seVaraktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHumana AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "144421".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Humana AB (org.nr 556760-8475)
Jobbnummer 5189945
Observera att sista ansökningsdag har passerat.