En engagerad Rekryterings- och bemanningsansvarig sökes

IGS Assistans AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-12-02


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IGS Assistans AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en roll där du gör verklig skillnad - varje dag? Trivs du med ett högt tempo, varierade arbetsuppgifter och nära kontakt med både kunder och medarbetare? Då kan du vara den vi söker!
IGS Assistans AB växer och söker nu en engagerad Rekryterings- och Bemanningsansvarig till vårt team i Globen.
Som Rekryterings- och bemanningsansvarig spelar du en nyckelroll i vår verksamhet. Du ansvarar för den löpande schemaläggningen för våra personliga assistenter och säkerställer att våra kunder får kontinuerlig, trygg och kompetent assistans. Du arbetar även aktivt med rekrytering av vikarier och stöttar Kund- och personalansvariga vid rekrytering till ordinarie tjänster.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Schemaläggning & bemanning:
Löpande arbete med månadsschema för personliga assistenter
Hantera schemaändringar, sjukanmälningar och sjukluckor
Tillsätta vikarier vid ordinarie personals frånvaro
Föra jouranteckningar

Rekrytering:
Annonsera, göra urval och hålla intervjuer
Matcha kandidater utifrån kundens behov och önskemål
Boka kundträffar med lämpliga kandidater
Organisera och följa upp introduktion för nyanställda
Rekrytera vikarier till vår vikariepool

Övriga ansvarsområden
Ge generell information till nyanställda om IGS, riktlinjer, policy och rutiner
Uppdatera och förbättra interna processer och arbetsrutiner
Ha daglig kontakt och nära samarbete med kunder, assistenter samt kund- och personalansvariga

IGS Assistans AB har därutöver en jourtelefon som varannan månad under loppet av en vecka tillfaller administrativ personal. Syftet med jourtelefonen är att vara tillgängliga vid akut frånvaro som måste lösas efter kontorstid. Som Rekryterings- och bemanningsansvarig förväntar vi oss att du ska vara också beredd att ta dig an denna arbetsuppgift.
IGS Assistans AB har skriftliga arbetsrutiner som beskriver hur de ovannämnda arbetsuppgifterna genomförs i praktiken. De tjänar som grund för ditt arbete. Dessutom kommer du att jobba under vår nuvarande enhetschefs ledning som ska stödja dig i de olika arbetsmomenten.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg, serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs i en roll där du får ta initiativ, planera och skapa ordning även när tempot är högt. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och tycker om att bygga goda relationer.

Publiceringsdatum
2025-12-02

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har gått passande för tjänsten högskoleutbildning
Det går bra om du är nyutexaminerad
God datorvana och erfarenhet av Officepaketet
Erfarenhet av Aiai är meriterande
Ansvarsfull, strukturerad och serviceinriktad

Vi erbjuder
En roll med stort eget ansvar och möjlighet att påverka rutiner och arbetssätt
Möjligheter till kompetensutveckling
Ett nära samarbete med engagerade kollegor
En arbetsplats där du gör skillnad för både kunder och medarbetare

Vill du bli en del av ett tillväxtorienterat företag där företagskultur präglas av stor tydlighet, växande ansvarstagande och hög professionalitet?
Skicka in din ansökan redan idag!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-19
Vi tar emot din ansökan helst via mejl.
E-post: info@igsassistans.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RoBA".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Igs Assistans AB (org.nr 556768-0318), http://www.igsassistans.se
Arenavägen 41 Plan 8 (visa karta)
121 77  JOHANNESHOV

Jobbnummer
9625939

Prenumerera på jobb från IGS Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IGS Assistans AB: