Ekononomiassistent - Steria
Steria / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Steria i Stockholm,
Danderyd,
Sundsvall eller i
hela Sverige Steria är en ledande europeisk leverantör av verksamhetsnära IT-tjänster. Vi lägger stor vikt vid att bygga strategiska partnerskap med våra kunder inom utvalda branscher: offentlig sektor, finans, telekommunikation, energi och transport. Steria tillhandahåller konsulttjänster för våra kunders kärnverksamhet, utvecklar deras IT-system och sköter driften. Koncernen har mer än 18 000 medarbetare i 16 länder, varav 5000 i Indien. Steriakoncernen omsatte 1,4 miljarder euro under 2007 och är noterad på Parisbörsen. I Sverige har Steria 150 anställda, med huvudkontor i Danderyd, omsättningen uppgick för 2007 till 225 miljoner kronor.
Ekonomiassistent
Vi vänder oss till dig som arbetar med ekonomi idag men som vill ta nästa steg, bredda din kompetens och utvecklas vidare i en större organisation. Du uppskattar förändringar och ser fram mot nya utmaningar. Hinder ser du som värdefulla tillfällen att utvecklas och du har ett positivt förhållningssätt i allmänhet. Du har god precision i din rapportering och dokumentation även under hög arbetsbelastning.
Som ekonomiassistent hos Steria kommer du att arbeta i en internationell och trivsam miljö med engelska som koncernspråk. Arbetet som ekonomiassistent är brett och det kommer att ges goda möjligheter att utvecklas i rollen. Du kommer att rapportera till Accounting Manager och ingå i redovisningsgruppen, som tillsammans med dig kommer att bestå av 4 personer.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med:Kundreskontra: Import och export av fakturor från försystem till Oracle. Registrering av inbetalningar från kunder. Avstämning av kundreskontra.Leverantörsreskontra: Registrering, kontroll och kontering av svenska och utländska leverantörsfakturor. Import av produktfakturor registrerade i försystem till Oracle. Betalning av leverantörsfakturor. Avstämning av leverantörsreskontra.Rapportering vecko- och månadsvis av likvida medel och kundfordringarLikviditetsplanering och bankavstämning.Periodisering av förutbetalda kostnader.Deklaration och inbetalning av mervärdesskatt.Inbetalning av skatt och arbetsgivaravgifter.Avstämning av balanskonton
Publiceringsdatum2008-04-02Kravprofil för detta jobbSteria söker dig som:Har en utbildning inom ekonomi, gärna eftergymnasial, eller tillskansat sig motsvarande kunskaper genom erfarenhet. Har några års relevant arbetslivserfarenhet.Har goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.Är van Excel-användare. Erfarenhet av Oracle och Navision är ett plus.
Detta är en tillvidareanställning på heltid, månadslön enligt överenskommelse och tillträde snarast.
Om detta känns intressant för dig, gå då in på
www.kompetensslussen.se och länken â€?pågående rekryteringarâ€? och ansök, alternativt skicka din ansökan till
rekrytering@kompetensslussen.se och märk den â€?Steria Ek.â€? Skicka in din ansökan snarast möjligt då vi löpande kallar till intervju. För övriga frågor gällande denna tjänst är du välkommen att kontakta Ann-Britt Angerman alt.Lisa Dennis på telefon 08-643 34 00.
Anställningstyp/arbetstiderHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-05-02
Ange följande referens när du ansöker: 471
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@kompetensslussen.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktMikael Eriksson
FöretagSteria
AdressSteria
Karlsrovägen 2D
18215 Danderyd
Jobbnummer 180662
Observera att sista ansökningsdag har passerat.