Ekonomihandläggare
Bolagsverket, Stab / Ekonomiassistentjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bolagsverket, Stab i Sundsvall Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.
Vi finns i Sundsvall och är cirka 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.
Ekonomienheten ansvarar bland annat för ekonomistyrning och redovisning, bokslut och prognosarbete, ekonomiadministration och fakturahantering, resebokningar och upphandlingar. Ekonomienhetens uppdrag är att arbeta både med utveckling och strategiska frågor inom ekonomiområdet, samt att ge service och stöd till samtliga verksamhetsområden inom Bolagsverket.
Publiceringsdatum2019-10-25ArbetsuppgifterVill du bidra inom ekonomiområdet och tillsammans med dina kollegor ge främsta service till samtliga verksamhetsområden i Bolagsverket? Vi söker dig som är en engagerad och driven ekonomihandläggare med inriktning mot kundreskontra.
Du kommer främst att arbeta med löpande arbetsuppgifter såsom bokföring av inbetalningar, indrivning av obetalda fakturor och förseningsavgifter samt återbetalningar. Du servar både interna- och externa kunder via telefon eller e-post. I arbetet ingår även avstämningsarbete.
Du kommer även medverka i utvecklingsaktiviteter med målet att vi ska ha ett ekonomisystem med bra rapporter, hög grad av automatiserade rutiner och integreringar mot andra system för att digitalisera processer.
KvalifikationerDu har gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande som vi bedömer likvärdigt samt flera års erfarenhet av arbete med kundreskontra och kundkontakter. Vi ser att du tidigare har arbetat i större företag eller myndighet med inriktning mot kundreskontra. Det är meriterande om du har arbetat i ekonomisystemet Agresso och med leverantörsreskontra.
Arbetet innebär att du kommer att följa rutiner, riktlinjer och instruktioner, därför behöver du vara van att arbeta strukturerat och självständigt. För att trivas i rollen ser vi att du har förmågan att skapa relationer och arbeta bra i grupp och du förstår vikten av ett trevligt och professionellt bemötande. Viktigt är att du har god kommunikationsförmåga i svenska, både muntligt och i skrift.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.
OBS! Svara noggrant på frågorna i slutet av ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBolagsverket, Stab
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "28/19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bolagsverket (org.nr 202100-5489)
Arbetsplats Bolagsverket, Stab
Jobbnummer 4882307
Observera att sista ansökningsdag har passerat.