Ekonomiassistent vikariat

Ramudden AB / Ekonomiassistentjobb / Gävle
2025-04-11


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ramudden AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige

Har du god företagsekonomisk förståelse och en god vana av system? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker nu en vikarierande Ekonomiassistent till vår Ekonomiavdelning i Gävle.

Publiceringsdatum
2025-04-11

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent ansvarar du för kund- och leverantörsreskontra samt löpande ekonomihantering. Du ser till att faktureringen utförs enligt fastställd tidplan, sköter hanteringen av påminnelser och inkasso samt ser till att inbetalningar registreras.

Vidare säkerställer du att leverantörsfakturor konteras på korrekt sätt och i rätt tid. Du administrerar användare och behörigheter samt löpande underhåll och kontroller av våra ekonomisystem. Du stöttar verksamheten genom att ge service och följa upp arbetet.

Placeringsort: Gävle
Anställningsform: Vikariat (from nu tom september 2026)
Löneform: månadslön

Om dig
Vi söker dig som gillar en omväxlande vardag och är flexibel i ditt sätt att arbeta. Du har god företagsekonomisk förståelse samt god systemvana och ett intresse för systemstöd. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kund- och leverantörsreskontra är meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska då engelska är vårt koncernspråk.

Ramudden är en växande organisation i ständig förändring, vilket är en av våra drivkrafter på ekonomiavdelningen. Vi inspireras av att ständigt förbättra rutiner, arbetssätt och systemstöd.

Om företaget
På Ramudden brinner vi för att skapa säkra arbetsplatser genom anpassade lösningar och omtanke om människors trygghet. Med 90 depåer runt om i Norden erbjuder vi uthyrningsprodukter, tjänster och helhetslösningar för att säkerställa trygga arbetsplatser i trafikerade miljöer. Vårt syfte är att alla ska komma hem oskadda varje dag - oavsett om det gäller våra medarbetare, de som arbetar på plats, eller förbipasserande.

Våra värdeord
Nära, drivna och omtänksamma

Vi jobbar nära våra kunder och är lyhörda för deras behov. Vi är drivna i vårt jobb och hittar nya smarta lösningar som bidrar till vår ledande ställning i branschen. Vi är omtänksamma och personliga i samarbetet med våra kunder.

Detta erbjuder vi dig
Som vår nya kollega kan du se fram emot ett framåtblickande företag med stor entreprenörsanda, en stark sammanhållning och en stabil arbetsplats. Vi vet att alla duktiga medarbetare är vår största tillgång. Därför satsar vi extra mycket på kompetensutveckling och fortbildning av alla i personalen.

Vi har även en friskvårdssatsning med fokus på att må bra i vardagen, stärka sammanhållningen och leva hälsosammare. Som medarbetare på Ramudden kan du ta del av många olika förmåner inom hälsa, friskvård och fritid. Läs mer om oss på Jobb & karriär | Ramudden

Övrig information
Vi på Ramudden arbetar för att alla ska komma hem oskadda därför ser vi det som en självklarhet att alkohol och droger inte hör hemma på våra arbetsplatser och/eller i trafiken. Vi genomför därför alkohol- och drogtester vid nyanställningar.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Rekryteringen sker löpande.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ramudden AB (org.nr 556674-6730), http://www.ramudden.se/

Kontakt
Reskontrachef
Sandra Hagström
Sandra.Hagstrom@ramudden.se
070 378 61 28

Jobbnummer
9280030

Prenumerera på jobb från Ramudden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ramudden AB: