Ekonomiassistent till stockholmsområdet

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi på Experis Finance har just nu en stor efterfrågan på ekonomiassistenter. Uppdragen kommer starta i början/slutet på december och pågår initialt 6 månader, med chans till förlängning. Är du intresserad av att arbeta med ekonomi och ta anställning som konsult hos oss på Experis är du välkommen att höra av dig till oss!

Experis Finance söker nu duktiga och kvalificerade ekonomiassistenter till våra kunder i stockholm med start så snart som möjligt. Uppdragens längd kan variera men kommer pågå under ca 6 månader, med goda chanser till förlängning.

Publiceringsdatum
2016-11-22

Dina arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta i en bred roll och självständigt arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt dess olika moment; betalning, fakturering, påminnelser etc. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:

• Kund och leverantörsreskontra

• Fakturering

• Påminnelser

• Kontoavstämningar

• Löpande bokföring

Vem är du?

Du är gymnasieekonom eller högskoleutbildad inom ekonomi och har minst 3 års erfarenhet av brett ekonomiarbete. Det är ett krav att du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Du behärskar svenska språket flytande i tal och skrift. Vidare ser vi att du har god systemförståelse samt har arbetat i något av de större ekonomisystemen.

För att lyckas i rollen krävs det att du är självständig och trygg i din roll som ekonomiassistent. Du är kommunikativ och serviceinriktad då arbetet innebär många interna och externa kontakter. Du är noggrann och levererar kvalitet inom utsatt tid.

Du har ett sinne för detaljer samtidigt som du har en god överblick. Det är viktigt att du är prestigelös och kan hugga i där det behövs.

Vad kan vi erbjuda dig

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Kontaktperson och Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Sandra Ahlenius på





Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, kundreskontra, ekonom, fakturering, påminnelser

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-29
Ange följande referens när du ansöker: 4429
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Ahlenius Sandra.Ahlenius@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3173578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: