Ekonomiassistent till Pappersbyrån
Engqvist & Zimmerman HR Partner / Ekonomiassistentjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Engqvist & Zimmerman HR Partner i Karlskrona,
Ronneby,
Emmaboda,
Olofström,
Bromölla eller i
hela Sverige Pappersbyrån i Karlskrona
Pappersbyrån erbjuder både löpande ekonomitjänster och enskilda analyser och rapporter. Våra löpande tjänster så som bokföring och lönehantering är särskilt anpassade för att på ett kostnadseffektivt sätt kunna avlasta egenföretagaren.
Publiceringsdatum2018-10-02Dina arbetsuppgifterSöker du en utmaning och tilltalas av att vara med på en tillväxtresa? Trivs du i ett växande företag där du har ett stort ansvar för våra kunder? Är du en affärsmässig och värderingsstyrd person som lockas av en roll där du får möjligheten att använda hela bredden av din kompetens? Då är det dig vi söker!
Du ska vara självgående med flera års erfarenhet. På Pappersbyrån arbetar du brett med ekonomiuppgifter.
I din roll som ekonomiassistent kommer du ha ett helhetsansvar för leverantörsreskontran med arbetsmoment så som scanning, kontering, inhämta attester och därtill relaterade utredningsarbeten. Utöver det tillkommer även avstämningar i samband med månads- och årsbokslut. Du förväntas vara flexibel då du som ekonomiassistent även kommer att stötta
och vara behjälplig till övriga i teamet.
En del av arbetet kommer också att innefatta att du hanterar löneadministration för både tjänstemän och arbetare.
En del av din tid kommer att gå åt till att agera support både internt och externt och svara på frågor som rör fakturor, bokföring och liknande. Så du behöver vara serviceminded och inte ha något emot att prata i telefon.
Vem är du?
För att lyckas i rollen söker vi dig som har en ekonomiutbildning från högskola eller universitet/eller gedigen erfarenhet. Du har en god förståelse för redovisningens grunder samt ett stort intresse för siffror i allmänhet. Vidare har du goda kunskaper i Excel. Du har en god kommunikativ förmåga och talar samt skriver svenska obehindrat. Du har erfarenhet av löneadministration för olika kollektivavtal sedan tidigare.
Som person är du prestigelös, tar ett personligt ansvar, är noggrann och har en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt. Vidare bidrar du med en positiv stämning till teamet du arbetar i och värdesätter ett bra samarbete.
Vad innebär det att vara anställd på Pappersbyrån?
Pappersbyrån är ett litet och familjärt företag. Du kommer att vara en viktig del i gruppen. På Pappersbyrån sätter man stort värde på flexibilitet och professionalitet.
Ort
Karlskrona
Omfattning
Deltid, vikariat med möjlighet till förlängning och heltid. Start i december.
Kontaktuppgifter och ansökan
Ansök med CV och personligt brev.
Om du har frågor kan du kontakta Linda Engqvist, 073340 44 54 - eller Annika Zimmerman, 073360 60 30.
Tidsplan
Vi vill ha din ansökan senast den 31 oktober. Vänta inte till sista ansökningsdagen att söka då vi behandlar alla ansökningar löpande.
Varmt välkommen med din ansökan! Eller vet du någon som skulle passa ännu bättre? Berätta för dem.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Engqvist
linda@engqvistzimmerman.se +46 0733 40 44 54
FöretagEngqvist & Zimmerman HR Partner
AdressEngqvist & Zimmerman HR Partner
Ronnebygatan 49
37134 Karlskrona
KontorsadressRonnebygatan 49, Karlskrona
Jobbnummer 4379801
Observera att sista ansökningsdag har passerat.