Ekonomiassistent till modeföretag

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW söker för kunds räkning en noggrann och serviceminded Ekonomiassistent. Kundföretaget är ett mindre men väletablerat företag inom mode som sitter i öppna och ljusa lokaler i centrala Stockholm. Som Ekonomiassistent hanterar du leverantörsreskontra, kassaredovisning och är behjälplig vid månadsbokslut. Du har kontakt med butiker och leverantörer.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 3 månader med start omgående. För rätt person finns chans till förlängning alternativt överrekrytering till kunden.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent är du en del av ett mindre men väletablerat företag inom kläder och konfektion och rapporterar till ekonomichefen. Du hanterar sedvanliga ekonomiassistentuppgifter på ett företag inom detaljhandeln - leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar, behjälplig vid månadsbokslut och kassaredovisning - samtidigt som du är en del av ett mindre men internationellt företag där man hjälps åt.

I rollen som Ekonomiassistent hanterar du arbetsuppgifter såsom:

- Leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Avstämningar
- Behjälplig vid månadsbokslut
- Kassaredovisning

Det här är tjänsten för dig som är ekonomiassistent och vill visa vad du går för på ett modeföretag som vill se dig lyckas. Du välkomnas till en stimulerande och hjälpsam miljö med internationella kontakter!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat minst 2år med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Vi söker dig som har genomfört eftergymnasiala studier inom ekonomi/redovisning. Vi ser gärna att du har använt Navision sedan tidigare men det är inget krav. Du har systemvana samt är lättlärd i system. Du har god datavana samt goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Som person är du driven och brinner för redovisning. Du är noggrann, stresstålig och tar självständigt ansvar för ditt arbete samtidigt som du är en serviceinriktad lagspelare som trivs i teamet.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är på 3 månader med start omgående. För rätt person finns chans till förlängning alternativt överrekrytering till kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen skicka därför in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 3 månader med start omgående. För rätt person finns chans till förlängning alternativt överrekrytering till kund.

Publiceringsdatum
2017-05-23

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal Telefonnummer: 08-407 55 68

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3517725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: