Ekonomiassistent till bolag i city
Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2011-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till bolag i city" (publicerad 2012-12-14) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arena Personal AB
Publiceringsdatum2011-12-09Om företagetFör kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent för ett långsiktigt uppdrag. Vår kund är ett attraktivt bolag inom försäkringsbranschen med trevliga lokaler i Stockholm city.
Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta långsiktig i en bred roll som kan komma att utvecklas och växa med tiden. Rätt person för tjänsten har ett intresse för och vill gärna fortsätta utvecklas inom redovisning.
Arbetsuppgifterna kommer vara mycket varierande. Du kommer exempelvis arbeta med bokföringsuppgifter och leverantörsreskontra. Andra arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av premiehantering, såsom att hämta bankgirofiler för inläsning till försäkringssystem, hantera manuella premier via bankgiro och plusgiro, samt göra kontroller och utredningar av fel. En del fondadministration kommer även förekomma, exempelvis att göra bekräftelser, utdelningar, andelsavstämningar samt att lägga upp nya fonder.
ProfilFör att vara aktuell för uppdraget har du högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot redovisning. Vi tror att rätt person för uppdraget har arbetat i ca 5 år med brett ekonomiarbete.
Stor vikt läggs vid din personlighet och inställning. Vi söker dig som är positiv, prestigelös och flexibel, samtidigt som du är en mogen och självgående resultatorienterad lagspelare. Vi tror även att du är en stabil person med båda fötterna på jorden. Du är naturligtvis noggrann och har ett öga för siffror och struktur. Vi tror att begreppet "analytisk doer" stämmer bra in på dig, då du har siffersinne och är bra på att få saker gjorda. Erfarenhet från eller intresse av bank, försäkring- eller finansbranschen är meriterande.
För att klara av jobbet har du bra datavana och goda kunskaper i Office-paketets samtliga program, i synnerhet Excel. Det är även viktigt att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska.
Du kommer bli anställd av Arena Personal och jobba som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och kommer starta i slutet av januari och pågå i minst sex månader med möjlighet till förlängning.
Låter detta intressant och har du den profil vi söker? I så fall är du varmt välkommen in med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du kan tillträde en ny tjänst/uppsägningstid. Vi vill tipsa dig om att söka redan i dag då intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om företagetArena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Vi arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås och Sundsvall. Våra verksamhetsområden är Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet och Fordon.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-27
Ange följande referens när du ansöker: 283
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm
Jobbnummer 1102640
Observera att sista ansökningsdag har passerat.