Ekonomiassistent sökes till uppdrag på Saab

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Linköping, Mjölby, Finspång, Motala, Norrköping eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och vill nu utveckla dina kunskaper? Har du lätt för att lära dig nya system och komma in i nya rutiner? Då kan det här vara jobbet för dig!

Publiceringsdatum
2016-02-18

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en driftig och självgående ekonomiassistent till en av våra stora kunder i Linköping. Du kommer att bli anställd av Experis som konsult och börja din anställning med uppdrag hos vår kund Saab.

Som ekonomiassistent kommer du framför allt att arbeta med leverantörsreskontra, hantera otillräckliga fakturor från leverantörer och kontakta berörda parter för att slutföra faktureringen. Arbetet innebär även hantering av olika momssatser, representation och frakt.

Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av och förståelse för leverantöreskontra i sin helhet och som nu vill ta ett steg vidare i karriären.

Vem är du?
Vi söker dig som har en lämplig ekonomisk utbildning. Goda kunskaper inom svenska och engelska språket i tal och skrift är ett krav. Det är meriterande att besitta kunskaper inom affärssystemen IFS och Agresso.

Som person ser vi gärna att du är social och har lätt att ta kontakt med olika människor. Vidare ser vi gärna att du tar egna initiativ och är serviceinriktad. Arbetet kräver att du gillar att undersöka saker och ting för att komma till botten med problem. Att du är flexibel men samtidigt ansvartagande och noggrann i ditt arbete ser vi som en självklarhet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise! Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. Urval och intervjuer sker löpande så vi ber dig ansöka redan idag. Vid frågor maila gärna ansvarig konsultchef: tina.linner@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tina Linnér

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2677744

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: