Ekonomiassistent med kundreskontra erfarenhet!
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en ekonomiassistent till kundreskontra på ett IT-företag i Kista
Publiceringsdatum2011-01-26Dina arbetsuppgifterVår kund är ett IT-företag i Kista där man behöver utöka sin ekonomiavdelning på kundreskontra med en medarbetare. Du kommer att ingå i ett team om fem personer där det råder ett öppet och lättsamt klimat, samtidigt som det är ett högt tempo. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta;
• Administrera kundinbetalningar
• Ansvara för kreditbedömningar och orderkontroll
• Ansvara för påminnelser, räntefakturering och kravverksamhet
• Kontakter med våra kunder och övriga organisationen
• Övriga kundreskontrauppgifter
Med garanti för att du kommer att lära dig mer om du visar framfötterna! För rätt person kommer det att bli aktuellt för en anställning hos kund.
ErfarenheterVi söker dig som har erfarenhet av kundreskontra och då särskilt av kreditbedömning. Vår kund arbetar i affärssystem Navision och ASW varför erfarenhet av dessa är meriterande. Vidare har du goda IT-kunskaper och förståelse för hur en ekonomiavdelning fungerar.
Dina personliga egenskaperSom person är du glad och positiv. Du är noggrann, ansvarstagande och tar egna initiativ i ditt arbete. Du trivs bra med att arbeta i team och öppen för förändringar. Eftersom vi jobbar med stora volymer är det viktigt att du är mycket snabb och håller hög leveransnivå.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Ett spännande och utvecklande uppdrag med chans till anställning!
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig många nya erfarenheter, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent ska tillsättas inom en månad helst och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Chans till anställning hos kund för rätt person!
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Elinor Eliasson på tel: 08-598 983 04
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 832579
Observera att sista ansökningsdag har passerat.