Ekonomiassistent med inriktning på reskontra sökes till trivsam

Bemannia / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia i Göteborg, Mölndal, Härryda, Bollebygd, Alingsås eller i hela Sverige

Har du ett pars års erfarenhet av reskontra och känner dig trygg inom området? Finns du tillgänglig för start under våren 2019? Då kan du vara den vi söker för detta uppdrag hos vår kund i centrala Göteborg.

Om uppdraget
Vår kund är verksam inom offentlig sektor, med engagerade och kunniga medarbetare, på flera orter i Sverige. Uppdragets omfattning är heltid och beräknas starta vår 2019 för att pågå i ca 6 månader. Det kan finnas chans till förlängning. Vid en första telefonintervju kommer mer detaljerad information att ges.

Publiceringsdatum
2019-04-01

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du bland annat att arbeta med reskontra samt hantera betalningspåminnelser, inkassokrav och reklamationer. I detta ingår även kontraktshantering och hyres- samt kundfakturering. För detta ser vi att du är strukturerad och har ett öga för detaljer såväl som helheten.

Du kommer också att svara på frågor rörande leverantör- och kundreskontran samt vara delaktig i att utveckla rutiner för ett smidigare arbete. Att haen kommunikativ förmåga är därmed viktigt då du har interna och externa kontakter dagligen.

I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med kvartalsbokslut med tillhörande avstämningar samt att stötta övriga ekonomiverksamheten med vanligt förekommande arbetsuppgifter. Därför är det en förutsättning att du både kan jobba självständigt och i grupp samt har enkelt för att samarbeta.

Kvalifikationer
• Relevant utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå eller likvärdig utbildning
• Minst 3 års erfarenhet av liknande roll inom reskontra
• Goda kunskaper i Excel och övriga MS Office
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• En merit med flytande kunskaper i engelska

Vad vi erbjuder dig

Som konsult via oss på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler utvecklande uppdrag via oss. Hos oss får du chans att arbeta på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Erika Hansson

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erika Hansson erika.hansson@bemannia.se

Företag
Bemannia

Adress
Bemannia
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155, Stockholm

Jobbnummer
4701975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia: