Ekonomiassistent leverantörsreskontra till Nynas
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent leverantörsreskontra till Nynas" (publicerad 2024-05-02) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.
Publiceringsdatum2024-04-11Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till framtida utveckling inom bolaget. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Nynas har för avsikt att erbjuda dig långsiktighet hos dem på sikt. Detta ger både dig och Nynas en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetNynas erbjuder bitumen och nafteniska specialprodukter för applikationer som berör människors liv varje dag, till exempel inom elektrifiering och väginfrastruktur. Deras kärnkompetens är att förädla tunga molekyler till högpresterande specialprodukter med lång livslängd. De verkar på en internationell marknad med starkt fokus på Europa och vi har ett nära samarbete med kunderna för att skapa lösningar för att möta utmaningarna och fånga möjligheterna i omställningen till ett hållbart samhälle.
I Sverige har Nynas produktion i Göteborg och Nynäshamn, samt huvudkontoret i centrala Stockholm där denna tjänst är placerad. Företagskulturen beskrivs som familjär där värdeorden engagemang, samarbete och proaktivitet genomsyrar hela organisationen.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent hos Nynas är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera och styra fakturaflödet kopplat till leverantörsreskontran. Du hanterar inkommande leverantörsfakturor genom registrering, kontering och betalning. Du ansvarar för kontoavstämningar, periodiseringar och hantering av valutakursdifferenser, samt arbetar proaktivt med att säkerställa att fakturorna attesteras i tid. Vidare stöttar du även upp med kontoavstämningar vid månadsbokslut. Du arbetar med leverantörsreskontran mot Nynas AB, men stöttar vid behov upp mot dotterbolagen.
Vid stopp eller problem i flödet ansvarar du för att felsöka, kontakta berörda intressenter och säkerställa problemhantering. Du ansvarar även för kontinuerligt registerunderhåll av leverantörsinformationen, du har löpande kontakt med leverantörer och säkerställer uppdaterade masterdata. Vidare är du delaktig i utveckling av rutiner och processer inom ekonomifunktionen. Du kommer tillsammans med dina kollegor säkerställa kontinuerlig utveckling, och tar initiativ inom området.
Du blir en del av Nynas ekonomifunktion, och kommer att tillhöra leverantörsreskontra-teamet om fem personer. Du välkomnas in i ett drivet och sammansvetsat team som arbetar i nära samarbete och supporterar varandra i det dagliga arbetet.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra.
• Grundläggande förståelse för redovisningsprinciper.
• God dator- och systemvana.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och fatta beslut på egen hand. Du är en social och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Sthlm01 Hammarby sjöstad. Möjlighet till hemarbete när du är självgående i din roll.
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail,
info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8605377
Observera att sista ansökningsdag har passerat.