Ekonomiassistent leverantörsreskontra till Jollyroom
Jollyroom AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg,
Mölndal,
Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 1 600 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.
I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 250 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Ekonomiassistent leverantörsreskontra
Vi söker en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Jollyrooms ekonomiavdelning. Vårt härliga ekonomiteam består av åtta personer inom rollerna ekonomiassistent, controller, redovisningsekonom och CFO.
Som ekonomiassistent arbetar du på daglig basis med att hantera och matcha bolagets inkommande varufakturor. På ekonomiavdelningen hanteras stora mängder inkommande leverantörsfakturor där du som ekonomiassistent tar en viktig roll. Ditt dagliga arbete består dessutom av uppföljning och avstämning av förskott till leverantör och samtliga GR/IR-konton.
Rollen innefattar även:
• Granskning och stansning av fakturauppgifter
• Löpande bokföring i huvudbok, lager och reskontra- Att vara delaktig i scanning och ankomstregistrering av inkommande leverantörsfakturor- Verifiering av leverantörsfakturor i Readsoft - Att ansvara för daglig hantering och registrering av förskott till leverantörer- Tillsammans med inköp och inleverans hantera avvikelser för inleveranser, inköpsorders och varufakturor
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen inom ekonomi med goda betyg
• Grundläggande kunskaper inom redovisning
• Goda kunskaper i Excel
• Meriterande med erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra
• IT-vana, det är meriterande med erfarenhet av SAP
• Meriterande med förståelse för lager/inleverans/inköp
• Meriterande med erfarenhet av elektroniska leverantörsfakturor och arbete i fakturascanningsystem
Arbetsuppgifterna kräver att du som person är prestigelös, noggrann och strukturerad. Du har ett sinne för siffror och ordning och reda. Ekonomiavdelningen har kontakt med samtliga avdelningar och i tjänsten som Ekonomiassistent kommer du främst ha kontakt med inköp och inleveransavdelningen på lagret. Därför är det viktigt att kunna sätta krav och samtidigt kunna samarbeta med många olika personer samtidigt.
Vi tror att du är nyfiken och vill lära dig hur det fungerar på en ekonomiavdelning på ett företag som varje år ökar i omsättning och samtidigt går med vinst. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.
Vi erbjuder dig:
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
• Karriärmöjligheter
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Friskvårdsbidrag
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt:
• Start: Snarast möjligt, senast 1 januari 2019
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Hisings Kärra, Göteborg
• Kontakt & frågor: HR generalist Matilda Dahllöf via
matilda.dahllof@jollyroom.se• Observera att det är obligatoriskt att bifoga dina betyg i ansökan.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-12-06ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJollyroom AB
AdressJollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg
KontorsadressTagenevägen 58
Jobbnummer 4494886
Observera att sista ansökningsdag har passerat.