Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Göteborgs kommun / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi levererar tjänster till stadens förvaltningar och bolag, vilket bland annat innebär att utveckla och tillhandhålla gemensamma arbetssätt, verktyg, IT-stöd och mallar. Våra verksamhetsområden är HR, ekonomi och operativt inköp, IT, kommunikation, ledning och styrning, servicecenter och Välfärd.
Vi är cirka 700 anställda och har många spännande uppdrag, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice



Publiceringsdatum
2021-03-23

Arbetsuppgifter
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som älskar siffror och människor och som kan bidra med din erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontraprocessen.

Enheten redovisningstjänster består av cirka 45 medarbetare, vars uppdrag är att ge ett professionellt stöd inom ekonomitjänsterna, till flera av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vi ger support och stöd genom att besvara och handlägga ärenden via telefon och mail, vardagar mellan klockan 08:00-16:30. Inom verksamhetsområde ekonomi och operativt inköp finns även enheterna ekonomi och ledningsstöd.

Vi behöver nu rekrytera en ekonomiassistent, vars uppdrag är att utföra arbetsuppgifter huvudsakligen inom leverantörsreskontraprocessen samt vara delaktig i löpande redovisning och övriga administrativa uppgifter. I arbetet ingår även att i samråd med kollegor och chef, bidra till utvecklingen av enhetens processer, rutiner och arbetssätt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande gymnasial utbildning som vi bedömer relevant. Därtill har du flerårig erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontraprocessen samt goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel. Du har också arbetat med redovisning/ekonomistyrning.

Vi ser det som meriterande om du har:
• eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet
• kunskaper i ekonomisystemet Unit4 Agresso och Visma
Proceedo eller erfarenhet av arbete i liknande system
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta med
momsredovisning

Som person har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar. Du är skicklig på att delge information såväl muntligt som skriftligt. Tiden använder du effektivt och du arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Då tjänsten innehåller många kontaktytor såväl internt som externt behöver du har förmåga att arbeta tillsammans med andra och bidra till ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C51893".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Intraservice

Jobbnummer
5648963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: