Ekonomiassistent / Kundreskontra / Ekonom
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2020-01-27FöretagetLivmedelsgrossisten Dragon Port Foods är ett familjeägt företag som etablerades 1989. De är specialiserade på asiatiska livsmedel och levererar varje vecka till hundratals restauranger och butiker över hela Sverige. Huvudkontoret med lager ligger i Mölnlycke utanför Göteborg. Hos Dragon Port Foods kommer du vara en del av ett familjärt företag som jobbar nära sina kunder.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent arbetar du främst med kundreskontra. Du ansvarar för fakturering och kontrollerar inbetalningar, avstämning mot bankkonto och påminnelser till kund samt fakturakopior. Därtill lägger du in nya kunder, genomför kreditupplysningar och hanterar inkassoärenden. Du har kontakt med kunder kring frågor om fakturor och betalningar, och det kan även förekomma löpande bokföring. Hos Dragon Port ingår du i en mindre grupp som har olika ansvarsområden som kundorder, bokföring och kundreskontra.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasieutbildning och/eller yrkesutbildning inom ekonomi
• Något års erfarenhet av kundreskontra
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Meriterande med kunskap i kinesiska, vietnamesiska, thailändska eller annat asiatiskt språk.
• Meriterande med tidigare erfarenhet i SAP
I rollen som Ekonomiassistent arbetar du tätt ihop med dina kollegor, därför är det viktigt att du trivs med att jobba tillsammans med andra. Du motiveras av att hjälpa andra och skapar goda relationer med de kontakter du har i arbetet, oavsett om det gäller en kund eller kollega. Vidare stöttar du gärna andra kollegor vid behov och värderar ett gott samarbete. Du är duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. I ditt arbete är du grundlig och du tycker om att göra saker ordentligt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Mölnlycke
Lön: Enligt överrenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: leverantörsreskontra, SAP, service, reskontra, administration, system, ekonom, ekonomiassistent, support, ekonomisupport, redovisning, ekonomi, heltid, Mölnlycke
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5063973
Observera att sista ansökningsdag har passerat.