Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Synsam

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-10-17

Företaget
För vår kund Synsams räkning söker vi nu en kvalificerad ekonomiassistent till kontoret i Stockholm. Synsam är en av Nordens ledande optikkedjor med ca 450 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Den årliga omsättningen uppgår till ca 3 miljarder kronor och koncernen har idag ca 2 500 anställda. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och ett stort engagemang erbjuder de sina kunder personliga och prisvärda optiska kvalitetslösningar.

Om tjänsten
I denna tjänst kommer du att arbeta på företagets shared service center på avdelningen transactions. Du kommer att tillhöra teamet som ansvarar för leverantörsreskontran, accounts payable. Teamet hanterar leverantörsreskontran för hela verksamheten vilket innefattar flera länder. Som kvalificerad ekonomiassistent på avdelningen för leverantörsreskontra kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta:

• Hantering av felaktiga fakturor
• Ankomstregistrering
• Registrering och bokföring
• Definitivbokning
• Fördelningsbokningar
• Verify/scancloud
• Driva in ej nyttjade kreditfakturor
• Avstämningar rörande leverantörsreskontran
• Analysering och granskning av förändringar både månadsvis och årsvis
• Månadsbokslut

Möjligheter:
Nu har du möjlighet att komma in i en roll där du får ytterligare utveckla och bredda dina kunskaper inom leverantörsreskontra. Du att får arbeta på ett stort internationellt företag med kontor i Stockholm. Du får även arbeta i ett härligt team med högt i tak.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi samt har 5-7 års arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra . Du bör även ha god vana av att arbeta i Excel samt hantera svenska på en god nivå i både tal och skrift. Utöver detta är det ett plus om du har erfarenhet av att arbeta i en nordisk koncern och/eller erfarenhet från ett Shared service center. Har du arbetat i Axapta eller QlikView är detta meriterande. Du bör se en långsiktighet i din roll som ekonomiassistent. Som person bör du vara driven, stresstålig, ansvarstagande, anpassningsbar samt ha en hög känsla för service. Du bör även ha lite skinn på näsan och vara lösningsorienterad.

Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund för att sedan anställas av kunden. Arbete föreligger under kontorstider, heltid, med start omgående.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Natalie på tele 08-400 258 60 eller rekrytering@hero.se .

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Natalie Ebenfelt

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 11763 Stockholm

Jobbnummer
3109907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: