Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till AcadeMedia

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-11-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till AcadeMedia" (publicerad 2017-04-12) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi en ekonomiassistent för en direktrekrytering till ett spännande företag i centrala Stockholm!

Om kunden:
För vår kund AcadeMedias räkning söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. AcadeMedia är i dag nordens största utbildningsföretag med skolor över hela landet och med en vision om att vara en internationell förebild gällande kvalitet, resultat och nytänkande. I aktuell tjänst kommer du att arbeta på huvudkontoret i trevliga lokaler mitt i centrala Stockholm.

Om tjänsten:
I rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra hos AcadeMedia så kommer du att ingå i ett team på 5 personer inkl. gruppchefen. Teamet är uppdelat så att alla ansvarar för sina bolag, från ax till limpa, inom leverantörsreskontran men du kommer även att finnas tillgänglig vid behov för att täcka upp mot dina kollegors bolag. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta hantering av attestflöde, skicka betalningsfiler till banken, avstämningar i balanskonton samt vara delaktig i månadsbokslut. Då din roll är en supportfunktion så kommer du även att sitta med flertalet kontaktytor, både internt i organisationen men även mot leverantörer där du finns tillgänglig för bland annat frågor. Det dagliga arbetet sker i affärssystemet Jeeves samt scanningsystemet Opto.

Möjligheter:
Detta är en möjlighet för dig som vill arbeta i en dynamisk arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer in i ett företag med god personalpolitik samt i ett team med bra sammanhållning där samarbete är en viktig faktor.

Krav:
Vi söker dig med minst 2 års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst, gärna där du har hanterat stora flöden. Meriterande är om du är gymnasieekonom eller har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du hanterar det svenska språket på god nivå, både i tal och skrift, och även det engelska språket vid behov. Vi ser att du är systemkunnig samt har goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel. Vi söker dig som är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, du har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter och kommer gärna med nya idéer. Du trivs med att samarbeta och vara behjälplig dina kollegor samt har en positiv och ödmjuk inställning.

Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Hero och att du anställs direkt av vår kund. Tjänsten föreligger under heltid, kontorstider, med start omgående utifrån tillgänglighet.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på tele 08-684 25 234 eller rekrytering@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?

Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

Kolla gärna in vår sida på Facebook för ytterligare jobbuppdateringar och för mer information om oss via https://www.facebook.com/Hero-194458207577/?ref=aymt_homepage_panel

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-11-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Larsson

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30 11438 Stockholm

Jobbnummer
3154047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: