Ekonomiassistent inom kundreskontra
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Har du god erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent inom kundreskontra? Är du van vid att arbeta med stora volymer och känner dig självgående i denna typ av roll? Då har adecco tjänsten för dig!
Hur ser din arbetsdag ut?
Vår kund verkar inom logiskbranschen och placeringen på av detta uppdrag är på deras Accounting center i Helsingborg. De sitter i ett öppet kontorslandskap och är cirka 35 personer på centret fördelat på fyra avdelningar.
Som ekonomiassistent på detta uppdrag har du till uppgift att:
• Hämta och matcha inbetalningar både via fil och manuellt.
• Importera/bokföra faktureringsfiler från bolagens produktionssystem.
• Importera kunduppgifter från bolagens produktionssystem.
• Besvara frågor från interna bolag samt externa kunder. Det är oftast via e-mail.
• Skicka filer för påminnelser och inkasso till externa leverantörer (Svea Ekonomi och Lindorff).
• Avstämning kundreskontran och bankkonto.
• Skapa manuella fakturor från Navision.
• Utredning av oidentifierade inbetalningar.
• Ta fram underlag till intercompany-rapportering
• Underhåll/städning av kundreskontran
Vem trivs här?
Du som söker har dokumenterad erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent riktat mot kundreskontra. Du är trygg i rollen som ekonomiassistent och är relativt självgående i arbetet. Vi ser gärna att du arbetat inom en större organisation och är van vid att hantera större volymer. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i något affärssystem. Som person kännetecknas du av din självständighet och din känsla för detaljer samt att du är strukturerad och noggrann. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i början på december och kommer pågå till april 2016. Intervjuer hos kund kommer hållas under vecka 44.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.se Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan
Varaktighet, arbetstid
Heltid 08:00-17:00
Publiceringsdatum2015-09-28ErsättningPersonlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-14
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMax Jönsson (rekryteringsansvarig)42 37 33 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kullagatan 29
25112 HELSINGBORG
KontorsadressKullagatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2452773
Observera att sista ansökningsdag har passerat.