Ekonomiassistent, Heltid
Hhgs Handels Rekrytering AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2014-04-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent, Heltid" (publicerad 2015-07-27) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hhgs Handels Rekrytering AB i Göteborg,
Mölndal,
Stenungsund,
Sotenäs,
Tanum eller i
hela Sverige VILL DU ARBETA MED EKONOMI I ETT INNOVATIVT FÖRETAG? ÄR DU EN ANSVARSFULL PERSON SOM VILL ARBETA MED REDOVISNING? DÅ HAR VI DRÖMJOBBET FÖR DIG!
Företaget
Ett innovativt företag i Mölndal söker dig som vill arbeta heltid som ekonomiassistent i ett familjärt och trevligt bolag. Företaget arbetar fram förpacknings-, lagrings- och logistiklösningar skräddarsydda efter kundens behov. De är unika för sin bransch då de både producerar och fungerar som återförsäljare av sina produkter. Företaget huserar i fräscha och trevliga lokaler och erbjuder bland annat privat gym. Du kommer att arbeta nära dina kollegor och få lära dig hur ekonomiavdelningen fungerar i ett medelstort bolag.
Du som söker
Du har erfarenhet av redovisning och god kunskap om leverantörsreskontraprocessen i ett medelstort bolag med omsättning på över 10 miljoner, som du förvärvat genom sommarjobb eller liknande. Har du dessutom en ekonomutbildning med inriktning på redovisning ses det som meriterande. Som person har du en vilja att lära nya saker. Du är ansvarsfull, strukturerad och prestigelös. Du arbetar energiskt och lägger ner energi och engagemang på ditt arbete. Du är relationsskapande på så vis att du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Det är meriterande om du tidigare har arbetet i ett större ekonomisystem, haft redovisningsansvar i någon form av bolag/förening och har erfarenhet av affärssystemet Jeeves.
Publiceringsdatum2014-04-16Dina arbetsuppgifterTjänsten innebär självständigt ansvar för leverantörskontra, uppläggning av nya leverantörer, registervård. Du kommer att ansvara för direktaffärer, attestflöde, slutattest och avstämning av olika konton. Utöver detta kommer du även att arbeta med månadsfakturering, bokföring, momsdeklarationer, kundreskontra och punktskattedeklaration i företagets dotter- och systerbolag. Företaget står för en gedigen introduktion och de två första veckorna på vikariatet kommer du gå bredvid nuvarande befattningshavare. Dina kollegor har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter vilket innebär att du alltid har någon att fråga och ett tillgängligt stöd vid oklarheter eller nya arbetsuppgifter.
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Handels Rekrytering men arbeta som kandidat hos ett av våra kundföretag.
TILLSÄTTNING: 30 juni
OMFATTNING: Heltid, vikariat i minst ett och ett halvt år
ERSÄTTNING: Timlön
SÖK SENAST 27 APRIL
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så var gärna snabb med din ansökan.
Frågor om tjänsten besvaras på:
Mail:
cecilia.eriksson@handelsrekrytering.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
cecilia.eriksson@handelsrekrytering.seKontaktCecilia Eriksson, Rekryterare
cecilia.eriksson@handelsrekrytering.seFöretagHHGS HANDELS REKRYTERING AB
AdressHHGS HANDELS REKRYTERING AB
ERIK DAHLBERGSGATAN 14
41126 GÖTEBORG
KontorsadressERIK DAHLBERGSGATAN 14
GÖTEBORG
Jobbnummer 1844091
Observera att sista ansökningsdag har passerat.