Ekonomiassistent

Botkyrka kommun, KLF, Redovisningsenhet / Ekonomiassistentjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, KLF, Redovisningsenhet i Botkyrka

Kommunledningsförvaltningens uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i deras arbete. Planerings- och uppföljningsavdelningen inom kommunledningsförvaltningen är Botkyrka kommuns övergripande ekonomi- och kvalitetsfunktion med ett strategiskt ansvar att leda och samordna kommunens styrning, planering och ekonomi till stöd för chefer och förtroendevalda.

Redovisningsenheten ansvarar för den kommunövergripande redovisningen genom kvalitetssäkring, analyser och strategisk utveckling. Enheten har ett stort ansvar vid upprättandet av kommunens och koncernens årsredovisning och delårsrapporter.

Utöver kärnuppgifterna med kassa, leverantörs- och kundreskontra arbetar redovisningsenheten med systemförvaltning av ekonomisystem, internkontroll och övergripande projekt.




Publiceringsdatum
2018-07-31

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent arbetar du i ett starkt team tillsammans med tretton kompetenta kollegor. På leverantörsreskontran arbetar i dag två personer. All hantering av leverantörsfakturor sker digitalt, från ankomstregistrering, attestgång och kontering, till leverantörsbetalning. Hälften av alla fakturor kommer som inscannade fakturor och hälften som SVE-fakturor.

Funktionen leverantörsreskontran kan framöver komma att ha ett nära samarbeta med Inköpsfunktionen på Upphandlingsenheten, då nytt inköps- och fakturahanteringssystem kommer att implementeras i Botkyrka kommun.

Du kommer att vara delaktig i kommunens utveckling av leverantörsreskontran. Dina kontakter blir dels mot de olika förvaltningarna och dels med kommunens leverantörer.




Kvalifikationer
Till tjänsten som ekonomiassistent söker vi dig som gillar att arbeta med och har en god känsla för siffror. Du har någon form av utbildning på lägst gymnasienivå med inriktning administration och ekonomi, alternativt att du har tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom lång erfarenhet av att arbeta som administratör- och ekonomiassistent.

Du är van att arbeta i digitalt integrerade processer med hantering av leverantörsfakturor och med betalningstransaktioner. Tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra är ett krav, gärna från ett större företag eller en större organisation. Du är duktig på avstämningar och van med uppföljnings- och utredningsarbete.

Det är meriterande om du har arbetat i ekonomisystemet Visma, och då gärna även i Proceedo (Visma Commerce). Likaså är det meriterande ifall du har varit delaktig vid implementering av ett nytt fakturahanteringssystem (Proceedo eller liknande).

Vi tror att du som söker är strukturerad, noggrann och engagerad i dina arbetsuppgifter. Är du dessutom serviceinriktad och flexibel kommer du troligtvis trivas väldigt bra i din roll som ekonomiassistent hos oss.

Arbetet kräver såväl god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständighet med stöd från dina kollegor på enheten. Det är viktigt att du klarar att hålla uppsatta tidsramar och tidsplaner. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Varmt välkommen med din ansökan för möjligheten att få utvecklas, ha roligt på jobbet och bli en del av ett härligt och kompetent team på Botkyrka kommun!



ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, eller etnisk och religiös tillhörighet.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: C20995
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Leijonhufvud alexandra.leijonhufvud@botkyrka.se 070-205 16 19
Johan Westin 070-865 33 16

Företag
Botkyrka kommun, KLF, Redovisningsenhet

Adress
Botkyrka kommun, KLF, Redovisningsenhet
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
Munkhättevägen 45 TUMBA

Jobbnummer
4268410

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, KLF, Redovisningsenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, KLF, Redovisningsenhet: