Ekonomiassistent

Härjegårdar Fastighet AB / Ekonomiassistentjobb / Härjedalen
2015-09-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2018-06-13) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjegårdar Fastighet AB i Härjedalen

Härjegårdar Fasighets AB behöver förstärka sin organisation med en ekonomiassistent nu när en av av våra medarbetare går i pension. Härjegårdar Fastighets AB är ett av Härjedalens Kommun helägt fastighetsbolag och förvaltar drygt 1100 hyreslägenheter och efter 2016-01-01 även Härjedalens Kommuns fastighetsbestånd (ca 90 000 m2) Anställningen är heltid fr.o.m. 2015-12-01 eller från den tidpunkt som är möjlig.

Publiceringsdatum
2015-09-17

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som ekonomiassistent är en viktig roll i företaget. Ekonomiassistenten ansvarar bla för att skanna och kontera leverantörsfakturor, avstämning av konton och övrig fakturering. Skanning och verifiering sker i dagsläget via Visma Invoice manager och pappersfakturor. Företaget är organiserat i huvudsak i två avdelningar där man särskiljer kommunens och Härjegårdars fastighetsbestånd. Du kommer att handha fakturahanteringen och är centralt placerad hos Ekonomiavdelningen. I gruppen du arbetar pågår det ett ständigt förbättringsarbete så det är viktigt att du kan ta in information och ändra arbetssätt när det krävs samt bidra med förslag på förbättringar.
Visma Invoice Manager används för fakturahantering och ekonomisystem är Visma Control. Kostnaderna bokförs till största delen ned på fastighetsnivå. Detta innebär att konteringen är relativt komplex och du måste ha bra sinne för strukturer och siffror. Du kommer att ingå i ekonomiavdelningen och jobba direkt underställd ekonomichefen.

Härjegårdar eftersträvar att få en arbetsplats där alla jobbar för varandra. Detta innebär att arbetsuppgifterna i viss mån är flexibla och kan variera efter vilket behov som uppstår.

Profil
• Vi söker dig som är ambitiös och vill bidra med att hålla en hög kvalitet genom att du är noggrann, strukturerad samt kunnig inom redovisning.
• Du bör ha minst 3 års erfarenhet av redovisningsarbete med kontering och avstämning.
• Erfarenhet av skanning
• Erfarenhet av Visma Invoice Manager och Visma Control är en fördel

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-09
Vill du koma till ett spännande företag i en intensiv utvecklingsfas så skickar du in din ansökan tillsammans med betyg, meritförteckning och löneanspråk till Härjegårdar Fastighets AB, Box 40, 84221 Sveg eller på mail till maria.andersson@harjegardar.se
Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt men senast den 9 oktober.
Ansökan kan skickas till e-postadress: maria.andersson@harjegardar.se

Kontakt
Maria Andersson 0680-16958

Företag
Härjegårdar Fastighet AB

Adress
Härjegårdar Fastighet AB
Box 40
84221 SVEG

Kontorsadress
Fjällvägen 5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0680-16950
Faxnummer: 0680-16955
E-postadress: maria.andersson@harjegårdar.se

Jobbnummer
2434326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjegårdar Fastighet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjegårdar Fastighet AB: