Ekonomiassistent

Ekonomi- och IT-avdelningen- Ekerö kommun / Ekonomiassistentjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ekerö, Botkyrka, Salem, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekonomi- och IT-avdelningen- Ekerö kommun i Ekerö

EKERÖ är en växande kommun med 25 000 invånare i en fantastisk naturmiljö i Mälaren 1 mil från Stockholms city. Här bor och hit flyttar människor tack vare lugnet i kombination med närheten till storstaden. Två av Sveriges 14 världsarv finns i Ekerö kommun: Drottningholms slott med dess fantastiska slottspark och vikingastaden Birka-Hovgården.

EKONOMIENHETEN är en del av Ekerö kommuns centrala administration. Vi är 12 personer, som arbetar med redovisning, ekonomistyrning, upphandling och vi supportrar hela den kommunala organisationen. I Ekerö kommun är ekonomiansvaret decentraliserat och fakturahanteringen sker i en webbaserad fakturaportal. Vid ekonomienheten är det fyra personer som arbetar under ledning av redovisningsansvarig med de uppgifter som finns centralt rörande den dagliga redovisningen. Vi söker en ekonomiassistent som är en avgörande länk för hög service och kvalitet inom redovisningsområdet.

Publiceringsdatum
2012-06-12

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna handlar om att upprätthålla befintlig tjänst med ansvar för vår leverantörsreskontra; skanna in och ankomstregistrera leverantörsfakturor, administrera fakturaportalens central och telefonsupport till organisationen. Då vi är i startgroparna för att läsa in delar av våra leverantörsfakturor elektroniskt blir det att även hantera de uppgifter som är en följd av det tillvägagångssättet. Avstämning och stickprovskontroller förekommer.

Kvalifikationer
Du ska ha motsvarande treårig ekonomiutbildning på gymnasienivå och gärna några års erfarenhet av att jobba med leverantörsreskontra. Vi förutsätter att du har hög datorvana och goda kunskaper i bokföring. Det är meriterande om du jobbar i ekonomisystemet Raindance. Du tycker att det är självklart med en hög servicenivå, är snabb på tangentbordet och är bra på att organisera ditt dagliga arbete. Naturligtvis är du noggrann och gillar "ordning och reda". Du har en positiv attityd och tycker att "problem är till för att lösas".

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Tillträde efter överenskommelse. Vikariat till och med 2012-11-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-27
Som rekryteringsverktyg använder vi Offentliga jobb för att hantera ansökningar samt att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du är därför välkommen att söka jobbet genom länken i annonsen.
Ange följande referens när du ansöker: 12/119
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Christine Hägg, 08-560 395 06
Katinka Wellin, 08-560 391 81

Facklig kontakt
Vision, 0771-44 00 00

Företag
Ekonomi- och IT-avdelningen- Ekerö kommun

Adress
Ekonomi- och IT-avdelningen- Ekerö kommun
Box 205
17823 Ekerö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1269805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekonomi- och IT-avdelningen- Ekerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekonomi- och IT-avdelningen- Ekerö kommun: