Ekonomiansvarig till trivsamt teknikbolag

Ogunsen AB (publ) / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Till vår kund inom den marintekniska branschen söker vi nu en ny ekonomiansvarig. Det är en bred roll nära verksamheten och passar för dig som vill arbeta på ett mindre bolag med familjär känsla och engagerade medarbetare där beslutsvägarna är korta och du har stor möjlighet att påverka.

Kontoret ligger i västra Göteborg och vi söker dig som har möjlighet att börja så snart som möjligt, gärna senast 1 mars.

Publiceringsdatum
2023-01-13

Om tjänsten
Som ekonomiansvarig har du en central och viktig roll i bolaget med helhetsansvar för ekonomin i koncernen. Du har ett tätt samarbete med företagets VD och i det dagliga arbetet arbetar du tillsammans i ett team med två ekonomiassistenter som du leder och fördelar arbetet för. Din roll är operativ och du arbetar hands on i dina arbetsuppgifter som bland annat innefattar följande:

• Upprätta månads- och årsbokslut

• Ansvar för rapportering månadsvis

• Likviditetsrapporter

• Skatt, moms och deklarationer

• Upprätta budget och prognos

• Projektredovisning

• Lageravstämningar

• Granska försäljningskalkyler

• Kontaktperson mot bank och revisorer

• Hantera administration kring försäkringar och pensioner

• Ansvar för att hantera vissa övergripande HR-frågor

Utöver detta är du givetvis med och bidrar till en kontinuerlig utveckling rörande processer och rutiner i arbetet. Ekonomiavdelningen bidrar med service inom organisationen och rollen är bred med många delar att sätta sig in i.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi. Du har flera års relevant arbetslivserfarenhet, antingen som ekonomiansvarig eller så är detta ditt nästa steg i karriären. Du trivs i en operativ roll och har en god helhetsförståelse för ett företags olika ekonomiska processer och kan se flödets betydelse och inverkan på verksamheten. Goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning då många av företagets leverantörer är utländska. Erfarenhet från teknikbranschen och systemet Pyramid är meriterande men inget krav.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Vi ser att du är en person med ett tydligt och strukturerat arbetssätt med hög analytisk förmåga som kan se till både detaljer och helheten. Du är kommunikativ och lyssnar in andra samt har lätt för att skapa förtroende i en organisation. Vidare är du prestigelös och flexibel, är öppen för nya saker samt har tålamod och är ihärdig i ditt arbete.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 30 januari.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Sofia Erikson
sofia.erikson@sjr.se
070-471 59 07

Jobbnummer
7341807

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):