Ekonomiansvarig till innovativt mindre företag i Kista!
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Företaget
Vår kund är ett innovationsföretag i Kista med ett 15-tal anställda. De tillverkar, installerar och underhåller avancerad mätutrustning och har en specifik mätteknik som används för analys av organiska material. Bolaget står inför en förväntad väsentlig tillväxt i samband med att dess produkter når ytterligare kommersiell mognad. De söker nu efter en ekonomi- och kontorsansvarig som vill vara med på deras tillväxtresa. Du kommer för denna tjänst anställas initialt som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 mån, gå över i en fast anställning hos vår kund.
Tjänsten
I rollen som ekonomiansvarig arbetar du med det mesta inom ekonomi vilket innebär fakturahantering, löpande bokföring, löneadministration, deklarationer, uppdatering av olika journaler, utbetalning av reseräkningar, månadsbokslut med mera. Ekonomiarbetet är väldigt brett men med mindre volymer. I tjänsten ingår även en del arbete med inköp av material där du skapar och lägger in ordrar i systemet. För denna roll krävs det att du som ekonomiansvarig är trygg i din arbetsroll och har förmågan att arbeta självständigt inom redovisning.
Publiceringsdatum2016-09-29KvalifikationerVi söker dig som har följande bakgrund
• Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Du är utbildad företagsekonom eller liknande
• Du har tidigare erfarenhet av ett eller flera affärssystem
• Du talar och skriver engelska, då det krävs i tjänsten
• Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på ett mindre företag
• Meriterande om du tidigare arbetat på ett tillverkandeföretag
Dina personliga egenskaperFör denna tjänst lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är självständig, driven och noggrann. Du är flexibel inför nya arbetsuppgifter, tydlig i din kommunikation samt innehar en god samarbetsförmåga. Vidare är du prestigelös och ödmjuk gentemot ditt arbete samt kollegor och tar stort ansvar för ditt arbete. Du har förmågan att strukturera ditt arbete även när du har många olika arbetsuppgifter.
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tjänsten är på heltid (40h/v) med start omgående. Det är en hyr-köpsrekrytering, där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 mån, gå över i en fast anställning hos vår kund.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-29
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLovisa Torbacke, Rekryterare 08-586 22720
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3076332
Observera att sista ansökningsdag har passerat.