Ekonomiansvarig/ administratör sökes till OBO Bettermann AB
Obo Bettermann AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Obo Bettermann AB i Helsingborg Som ekonomiansvarig/administratör hos oss önskar vi att du är en driven och självgående person som har lätt för att lära. Eftersom vi är ett företag med relativt få anställda på vårt dotterbolag på Berga i Helsingborg, måste du vara beredd på att arbetsuppgifterna varierar.
Vår nuvarande ekonomi ansvarig kommer tyvärr efter många år på företaget avsluta sin tjänst och gå i pension under 2019. Vi söker därför hennes ersättare. Vi lägger stor vikt på personlighet då det är ytterst viktigt att vår grupp fungerar, så väl arbetsmässigt som socialt, då vi jobbar väldigt nära varandra.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Förstår du tyska så kan det underlätta då OBO Bettermann AB är ett helägt dotterbolag till moderbolaget i Tyskland. Bolaget har funnits i Sverige sedan 2006 och har god lönsamhet. Bolaget har idag 10 anställda.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Svara i telefon och ta emot besökare
• Registrering av kund och leverantörsfakturor
• In och utbetalning
• Löpande bokföring
• Skatte- och momsredovisning
• Månadsbokslut o årsbokslut
• Årsredovisning/deklaration
• Rapportering till Tyskland
• Budgetarbete
• Lön
• Registrering av order, leveransbesked och leveransbevakning
• Registerunderhåll
• Inköp av förbrukningsvaror samt kontorsmaterial
Publiceringsdatum2018-10-31Kvalifikationer• Van att arbeta självständigt, då du är ensam på ekonomi i Sverige
• Goda kunskaper i svenska och engelska - tal & skrift
• Social kompetens
• Goda datakunskaper
• Ordningssinne
Passar du in på ovanstående och tycker att det skulle vara utmanande att börja arbeta på OBO kontakta gärna Jan Holm 042-388203 eller 070-595 40 90 eller Gunilla Hedenborg-Nilsson 042-388200 så berättar vi mer.
Ort: Helsingborg - Heltid, arbetstid 07:30-16:30, tillsvidare
Ditt största fokus kommer att vara på ekonomi där du främst hanterar kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning och bokföring. Du kommer även att arbeta serviceinriktat internt och hantera hotellbokningar, administrera mindre inköp av kontorsmaterial, kaffe samt andra evenemang som arrangeras internt. En del av arbetet sker även mot kund så som inkommande samtal via företagets växel. Du har tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och är självgående i de olika löpande momenten som ingår en sådan här roll. Det är en merit om du är väl bevandrad i Office-paketet.
OBO Bettermann AB ligger på Berga i Helsingborg. Här har vi lager och kontor. Vi säljer elinstallationsmateriel och förser dagligen våra kunder med teknisk support enligt gällande standard. Det svenska bolaget har funnits i Sverige sedan 2006 och vi har god lönsamhet och ett trevligt gäng anställda.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-20
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiansvarig/Administratör
KontaktGunilla Hedenborg-Nilsson
hedenborg-nilsson.gunilla@obobettermann.se 042-388200
FöretagObo Bettermann AB
AdressObo Bettermann AB
Florettgatan 20
25467 Helsingborg
KontorsadressFlorettgatan 20
Jobbnummer 4433539
Observera att sista ansökningsdag har passerat.