Ekonomiadministratör till vård- och omsorgsförvaltningen

Ludvika kommun / Ekonomiassistentjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

Publiceringsdatum
2016-08-18

Dina arbetsuppgifter
Självständig handläggning och hantering av avgiftsbeslut för brukare med vård- och omsorgsinsatser. Du är tillsammans med en kollega systemansvarig för verksamhetsstödet Procapitas avgiftsdel. Gemensamt ansvar med övriga ekonomiadministratörer för hantering av förvaltningens leverantörsfakturor med kontering, uppföljning och bokföring av verifikationer i ekonomisystemet Aditro. Du biträder förvaltningens ekonom med internbudget och andra ekonomifrågor och är enhetscheferna behjälpliga med fakturering och framtagande av ekonomiska rapporter. Organisationsförändringar kan ställa krav på andra/förändrade arbetsuppgifter. Du ingår i förvaltningens kansligrupp och kan ersätta andra funktioner som tex förvaltningssekreterare och handläggare vid behov. Du kan också delta i olika arbetsgrupper för utvecklings. och förbättringsarbeten.

Kvalifikationskrav

• Krav på högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant för anställningen.
• Krav på erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom vård- och omsorgsverksamhet.
• Krav på erfarenhet av att ha arbetat med systemansvar för administrativt/verksamhetsstöd såsom tex Procapita och Aditro.
• Ha goda kunskaper om kommunal budget och ekonomiarbete.

Övrigt meriterande är:

• Erfarenhet att handlägga uppdrag på ett självständigt och kvalitativt sätt.
• Ha förmåga till helhetssyn och god kännedom om kommunens, förvaltningen arbete och organisation.
• Vara organiserad, strukturerad, ha förmåga att arbeta både mot grupper och enskilda.
• Vara orädd inför att hålla presentationer/informationer.
• Driven till att vilja vara med och  utveckla en förändring och effektivisering av bl a handläggning kring avgifter.
• Kunna anpass och förändra arbetsuppgifter efter förvaltningens behov och utifrån nya krav/direktiv.
• Erfarenhet av att ha arbeta med IT-baserade verksamhetssystem som används på förvaltningen som tex Reach Mee, Intraphone, Intranät.

Anställningsvillkor
Tillsvidare. Tillträde from 2016-10-01 eller enligt överenskommelse. Heltid. Fast lön. Ange löneanspråk

Kontaktperson för detta jobb
Områdeschef Cecilia Vestergaard, 0240-868 30

Facklig kontaktperson
Vision, 0240-860 00 (växeln)

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 11/9 2016. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvika kommun

Adress
Ludvika kommun
Biskopsvägen 10
77182 Ludvika

Kontorsadress
Biskopsvägen 10

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3000891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: