Ekonomiadministratör till vård- och omsorgsförvaltningen
Ludvika kommun / Ekonomiassistentjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Publiceringsdatum2016-08-18Dina arbetsuppgifterSjälvständig handläggning och hantering av avgiftsbeslut för brukare med vård- och omsorgsinsatser. Du är tillsammans med en kollega systemansvarig för verksamhetsstödet Procapitas avgiftsdel. Gemensamt ansvar med övriga ekonomiadministratörer för hantering av förvaltningens leverantörsfakturor med kontering, uppföljning och bokföring av verifikationer i ekonomisystemet Aditro. Du biträder förvaltningens ekonom med internbudget och andra ekonomifrågor och är enhetscheferna behjälpliga med fakturering och framtagande av ekonomiska rapporter. Organisationsförändringar kan ställa krav på andra/förändrade arbetsuppgifter. Du ingår i förvaltningens kansligrupp och kan ersätta andra funktioner som tex förvaltningssekreterare och handläggare vid behov. Du kan också delta i olika arbetsgrupper för utvecklings. och förbättringsarbeten.
Kvalifikationskrav
• Krav på högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant för anställningen.
• Krav på erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom vård- och omsorgsverksamhet.
• Krav på erfarenhet av att ha arbetat med systemansvar för administrativt/verksamhetsstöd såsom tex Procapita och Aditro.
• Ha goda kunskaper om kommunal budget och ekonomiarbete.
Övrigt meriterande är:
• Erfarenhet att handlägga uppdrag på ett självständigt och kvalitativt sätt.
• Ha förmåga till helhetssyn och god kännedom om kommunens, förvaltningen arbete och organisation.
• Vara organiserad, strukturerad, ha förmåga att arbeta både mot grupper och enskilda.
• Vara orädd inför att hålla presentationer/informationer.
• Driven till att vilja vara med och utveckla en förändring och effektivisering av bl a handläggning kring avgifter.
• Kunna anpass och förändra arbetsuppgifter efter förvaltningens behov och utifrån nya krav/direktiv.
• Erfarenhet av att ha arbeta med IT-baserade verksamhetssystem som används på förvaltningen som tex Reach Mee, Intraphone, Intranät.
Anställningsvillkor
Tillsvidare. Tillträde from 2016-10-01 eller enligt överenskommelse. Heltid. Fast lön. Ange löneanspråk
Kontaktperson för detta jobbOmrådeschef Cecilia Vestergaard, 0240-868 30
Facklig kontaktperson
Vision, 0240-860 00 (växeln)
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 11/9 2016. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLudvika kommun
AdressLudvika kommun
Biskopsvägen 10
77182 Ludvika
KontorsadressBiskopsvägen 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3000891
Observera att sista ansökningsdag har passerat.