Ekonomi- och löneadministratör

Jobbet.se Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobbet.se Sverige AB i Luleå, Skellefteå, Robertsfors, Umeå, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Är du en engagerad och lösningsfokuserad person? Trivs du med att jobba i en miljö som kräver att du är noggrann och strukturerad? Då är det kanske dig vi söker till rollen som ekonomi- och löneadministratör hos oss på Nyhléns Hugosons.

Publiceringsdatum
2024-06-25

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi- och löneadministratör ingår du i en av verksamhetens mest centrala servicefunktioner som ger våra anställda såväl som kunder och leverantörer service i världsklass.
Rollen är bred då man i teamet ansvarar för hela det ekonomiska flödet från kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring till bokslut, skatter, moms samt administration i koncernens samtliga bolag. En viktig del av din tjänst är löneadministration samt hantering av löpande frågor kopplade till lön och förmåner för de anställda.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leverantörsfakturor
Kundfakturering
In- och utbetalningar
Löpande bokföring
Månadsavstämningar, avstämningar kund- och leverantörsreskontra, löner
Delaktig i bokslutsarbete
Löner och administration
Övrig administration såsom rapportering till myndigheter med mera.

Din arbetsplats är belägen på vårt huvudkontor i Luleå.

Kvalifikationer
För att känna dig bekväm i rollen som ekonomi- och löneadministratör har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt någon form av relevant utbildning inom dessa områden.
Du har goda datorkunskaper och erfarenhet från att jobba i ekonomi- och lönesystem. Att du har goda kunskaper i Officepaketet ser vi som en självklarhet. Har du tidigare arbetat i lönesystemet Visma Agda PS är det en fördel. Du behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift.
Vi söker dig som är engagerad och har lätt att ta egna initiativ men samtidigt är en god lagspelare som trivs med att ha kontakt med personer både inom och utanför bolaget. Du är van att arbeta självständigt och ansvara för att driva ditt arbete framåt.
Varför arbeta hos oss?
Nyhléns Hugosons erbjuder ett roligt, självständigt och omväxlande arbete med stort eget ansvar i ett norrländskt entreprenörsdrivet livsmedelsföretag samt en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär.
Som ny medarbetare på Nyhléns Hugosons får du en gedigen introduktion och utbildning, allt för att du ska känna dig trygg och lyckas i rollen som ekonomi- och löneadministratör. Därefter kommer du att få löpande stöd för att fortsätta utvecklas och trivas på jobbet.

Om företaget
Vår vision är att vara det naturliga valet vid alla norrländska måltidstillfällen. Det blir vi genom att vara det ledande norrländska matföretaget med fokus på våra kunder, vårt mathantverk och våra norrländska bönder och odlare. En förutsättning för att lyckas är att vi ständigt utvecklar vår organisation, våra processer och inte minst skapar förutsättningar för våra medarbetare att utvecklas med företaget. Respekten för miljö, hälsa och djuromsorg är central för verksamheten, liksom våra värdeord: affärsmässig, delaktig och stolt.
Låter det här spännande? Välkommen med din ansökan!
Din ansökan skickar du senast den 4 augusti, urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Anna Andersson, Ekonomichef, 0920-775 28
Annika Gåhlin Jones, Personalchef, 0920-775 04.
Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med tillsättning så snart som möjligt.

Kvalifikationer
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Relevant utbildning inom ekonomi och löneadministration
Goda kunskaper i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska

Om arbetsgivaren - Nyhléns Hugosons AB
Vår vision är att vara det naturliga valet vid alla norrländska måltidstillfällen. Det blir vi genom att vara det ledande norrländska matföretaget med fokus på våra kunder, vårt mathantverk och våra norrländska bönder och odlare. Respekten för miljö, hälsa och djuromsorg är central för verksamheten, liksom våra värdeord: affärsmässig, delaktig och stolt. Hantverket ligger alltid till grund för vår produktion, med erfarenhet och ett personligt engagemang i varje del av tillverkningen. Vi använder inga onödiga tillsatser i vår mat och garanterar hög kvalitet på våra produkter. Våra anläggningar finns i Luleå (charkproduktion), Skellefteå (paketering av kött, kallskänk mm) Boden (kyld färdigmat och Ullånger (slakteri), Änge Chark AB (charkproduktion), Jokkmokkskorv AB (charkproduktion) och Haparanda Potatis AB (paketering av potatis och tillverkning av potatisgratänger). Nyhléns Hugosons-koncernen har idag ca 280 medarbetare och omsätter ca 795 miljoner kronor. Läs mer om oss på www.nyhlenshugosons.se, www.guldfisken.com, www.angechark.se, www.jokkmokkskorv.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbet.se Sverige AB (org.nr 556375-2822)

Arbetsplats
Nyhléns Hugosons AB

Jobbnummer
8767018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobbet.se Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobbet.se Sverige AB: