Ekonomi- och kundtjänsthandläggare
Trelleborgs Kommun/Tekniska förvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Trelleborg,
Vellinge,
Svedala,
Skurup,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trelleborgs Kommun/Tekniska förvaltningen i Trelleborg Till vår enhet administration/kundtjänst, Energiavdelningen, söker vi
Ekonomi- och kundtjänsthandläggare
Energiavdelningen är en del av kommunens tekniska förvaltning. Vi är 30 personer som tillsammans arbetar med att se till att kommunens elnät fungerar. Enheten för administration och kundtjänst debiterar åt samtliga nyttigheter inom tekniska förvaltningen, renhållning, VA och energi samt de två bolagen TREFAB (fjärrvärme) och TEFAB (elhandel) och tar hand om avdelningens ekonomi och löneadministration.
Publiceringsdatum2011-11-29Dina arbetsuppgifterSom ekonomi- och kundtjänsthandläggare kommer du att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom kundtjänst, besvara kundfrågor per telefon och e-post, hantera administrativa uppgifter och sköta ekonomiska uppgifter som fakturafrågor. Kundfrågor innebär allt från att hantera flyttärenden, mätarställningar och förbrukningsuppgifter. Varje månad utför vi debitering av konsumtionsavgifterna och sköter utskicket av ca 17 000 fakturor med efterföljande ärendehantering. I tjänsten ingår även att vara systemadministratör för vårt debiteringssystem Lettera och administrera ärenden från vår kundwebb Mina sidor.
Med stöd av våra ekonomisystem Raindance, Visma Invoice Manager och Qlikview ska du hjälpa till med den ekonomiska uppföljningen och kunna kommunicera den till berörd personal inom avdelningen. En annan viktig del i arbetet är löpande uppgifter som fakturering, leverantörsfakturor, interna och externa debiteringar, projektekonomi, handkassa och avstämningar. Arbetet innebär även personal- och tidrapportering till personalavdelningen och en hel del administration.
KvalifikationerVi söker dig med goda kunskaper i ekonomi och stort intresse för service och kundtjänst. Du har lägst teoretisk gymnasiekompetens. Det är även meriterande om du har arbetat med Raindance, Visma och Lettera NG:s K+ och har kunskap om tekniska verksamheter. Arbetet kräver god telefonvana och goda kunskaper i Officepaketet.
Vi förutsätter att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du tycker om att ha kontakt med människor. Du måste vara självgående, serviceinriktad, noggrann och ha ett väl utvecklat ordningssinne och stor ansvarskänsla. Du sköter självständigt expeditionens löpande verksamhet och service gentemot allmänheten, förfrågningar och felanmälningar.
Du är positiv, stresstålig, flexibel, prestigelös, nytänkande och har förmågan att fatta självständiga och snabba beslut samt vara van att hålla en hög servicenivå. Du är trygg och säker i dig själv. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten. Erfarenhet av arbete inom energibranschen, offentlig förvaltning och arbete inom en politisk styrd organisation är meriterande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan skall innehålla CV,referenser och löneanspråk. Intervjuer kommer att ske löpande.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
tekniska.forvaltningen@trelleborg.seKontaktChristina Eilertsson, Enhetschef, Administration och Kundtjänst, 0410-733811
Birgitta Appelgren, HR-strateg, 0410-733168
Facklig kontaktKenneth Johansson, Vision, 0708-817402, 0410-18468
FöretagTrelleborgs Kommun/Tekniska förvaltningen
AdressTrelleborgs Kommun/Tekniska förvaltningen
Rådhuset
23183 TRELLEBORG
KontorsadressHamngatan 6
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0410-73 33 90
E-postadress:
tekniska.forvaltningen@trelleborg.se Jobbnummer 1092438
Observera att sista ansökningsdag har passerat.