Ekonomi- och kontorsansvarig till innovativt företag i Kista

Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vår kund är ett innovationsföretag i Kista med ett 15-tal anställda. De tillverkar, installerar och underhåller avancerad mätutrustning och har en specifik mätteknik som används för analys av organiska material. Bolaget står inför en förväntad väsentlig tillväxt i samband med att dess produkter når ytterligare kommersiell mognad. De söker nu efter en ekonomi- och kontorsansvarig som vill vara med på deras tillväxtresa. Du kommer för denna tjänst anställas initialt som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 mån, gå över i en fast anställning hos vår kund.

Tjänsten
I rollen som ekonomi- och kontorsansvarig kommer du arbeta brett med många olika arbetsuppgifter. Du arbetar med det mesta inom ekonomi vilket innebär fakturahantering, löpande bokföring, löneadministration, deklarationer, uppdatering av olika journaler, utbetalning av reseräkningar, månadsbokslut med mera. Du arbetar brett med ekonomiska uppgifter men med små volymer. 
De kontorsuppgifter som ingår är allt ifrån inköp av material, skapa order i systemet, ansvar för lager och löpande inventeringar samt ansvar för företagets lokaler och bilar. Tjänsten som ekonomi- och kontorsansvarig innebär att du som person är trygg i din arbetsroll och har förmågan att arbeta självständigt.

Publiceringsdatum
2016-08-19

Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande bakgrund

• Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Du är utbildad företagsekonom eller liknande
• Du har tidigare erfarenhet av ett eller flera affärssystem
• Du talar och skriver engelska, då det krävs i tjänsten
• Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på ett mindre företag
• Meriterande om du tidigare arbetat på ett hantverksföretag

Dina personliga egenskaper
För denna tjänst lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är självständig, driven och noggrann. Du är flexibel inför nya arbetsuppgifter, tydlig i din kommunikation samt innehar en god samarbetsförmåga. Vidare är du prestigelös och ödmjuk gentemot ditt arbete samt kollegor och tar stort ansvar för ditt arbete.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tjänsten är på heltid (40h/v) med start omgående. Det är en hyr-köpsrekrytering, där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 mån, gå över i en fast anställning hos vår kund.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Torbacke, Rekryterare 08-586 22720

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3002171

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: