Ekonomi- och Administrationskoordinator till trevliga Zumtobel i

standby Workteam AB. / Ekonomiassistentjobb / Malmö
2022-04-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomi- och Administrationskoordinator till trevliga Zumtobel i" (publicerad 2022-06-10) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos standby Workteam AB. i Malmö, Lomma, Lund, Svedala, Trelleborg eller i hela Sverige

Zumtobel Group är ett etablerat och välrenommerat globalt företag som arbetar med professionell inomhus- och utomhusbelysning. Vårt mål är att ge ökad livskvalitet genom att tillhandahålla belysning av hög kvalitet och energieffektivitet. Zumtobel Group har i Norden försäljningsorganisationer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi säljer även till Island och Baltikum. Huvudkontoret för Norden finns i Malmö. Läs mer på www.zumtobelgroup.com
Till Zumtobels kontor i Hyllie söker vi

Ekonomi- och Administrationskoordinator

Är du ekonom med erfarenhet från leverantörsreskontra eller ekonomiavdelning? Brinner du för service och vill jobba med att utveckla processer inom leverantörsreskontra och administrativ service. Då är detta kanske ditt nästa steg i karriären? Vi är ca 80 medarbetare i Norden och vårt huvudkontor finns i Malmö.
Rollen består av två delar, ca 50% i respektive roll. Som ansvarig för leverantörsreskontra kommer du att hantera leverantörsfakturor men även jobba med redovisning och bokslut. Som administrativ koordinator kommer du att hantera besökare, telefoni, post & paket, kontorsservice, resor mm.

I dina ansvarsområden ingår bl.a:
Leverantörskonton i fyra bolag i Norden
Skanna in och bokföra leverantörs-fakturor
Betalningar, skicka betalningsfiler till banken
Månatliga avstämningar
Momsrapportering
Ta emot besökare och telefonsamtal
Hantering av resor för hela Norden samt kontaktperson mot resebyrå
Uppdatera intranätet
Posthantering, kontorsservice mm



Publiceringsdatum
2022-04-02

Bakgrund
Du har ekonomiskt gymnasium eller motsvarande samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper om redovisningsregler, representationsregler etc. Du har erfarenhet av att jobba med scanning-system för leverantörsreskontra, erfarenhet av SAP är meriterande. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i både tal och skrift. Gärna förståelse för norska och danska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är noggrann och strukturerad och gillar siffror. Du är en serviceminded fixare som trivs med uppgifter att lösa på egen hand men gillar också att jobba i team.

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö. Tillträde snarast möjligt.
I denna rekrytering samarbetar Zumtobel Group med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast. För mer information kontakta gärna Karin Dahlin, 0733 763 988.
Varmt välkommen med din ansökan!



Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Standby workteam AB.
lilla nygatan 11
21138 malmö

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Standby Workteam AB (org.nr 556600-5475), https://www.standbyworkteam.se/
lilla nygatan 11 (visa karta)
211 38  MALMÖ

Arbetsplats
Standby workteam AB.

Jobbnummer
6501058

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från standby Workteam AB.

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos standby Workteam AB.: