Ekonomi och administrationsansvarig

Docusolution AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Docusolution AB i Stockholm

Docusolution AB tillhör en rikstäckande kedja av företag och personer med hög kompetens och ekonomiskt tänkande som är Xerox primära återförsäljare. Idag är denna säljkanal etablerad som Xerox största och 600 företag av varierande storlekar sysselsätter idag mer än 6 000 personer inom sälj & support. Docusolution AB startade 2005 och har på endast några år blivit en av Xerox mest framgångsrikaste återförsäljare. Företagets huvudfokus är att leverera den bästa lösningen gällande dokumenthantering såsom utskrift, kopiering, skanning, fax och mjukvaror. Docusolution AB befinner sig ständigt i en expansiv fas och startade under 2009 ett dotterbolag (Coffee Solution) med inriktning att sälja och genomföra kvalificerade dryck- och förtäringslösningar åt företag. Som anställd på Docusolution AB har du goda möjligheter att avancera inom företaget.

Publiceringsdatum
2011-08-12

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombination av ekonomi och administrationsgöromål som delas mellan 2st personer. Du har en central roll och dina arbetsuppgifter består bl a av att:
Ekonomi
• hantera företagets löpande bokföring
• löpande redovisning och betalningar
• upprätta månads- kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning och deklarationer
• intern- och extern rapportering
• ta in kundfodringar
• budget- och prognosarbete
• driva och implementera förbättringsprojekt, uppföljning och analys
• löne- och personaladministration
• se till att bokslut är gjort för innevarande månad senast den 20:e nästkommande månad
• deltaga och leda möten varje måndag gällande ek.frågor samt månadsmöte 1 gång/månad
Administratör
• ansvara för att säljarens ordrar bokförs och registreras i SPCS. Plus om du kan detta system.
• göra alla våra beställningar hos våra leverantörer
• följ upp leveranser och rapportera detta till försäljningschefen
• hantering av serviceavtal mot Xerox och våra kunder. Plus om du använt winserv som servicesystem.
• posthantering och fakturering
• ansvara för att arkivering av bolagspapper är i ordning
Det är ett väldigt stort plus om du har dokumenterad erfarenhet från liknande typ av arbete i ett företag som verkar i samma bransch.
Vi tror du är en positiv person med mycket driv och stark vilja. Du trivs i högt tempo och stressar inte upp dig när det är mycket att göra. Du är flexibel då arbetsuppgifterna är väldigt varierande och har en ständig vilja att utveckla dig själv samt ditt arbetssätt och är mån om att alltid sträva efter bästa resultat. Då daglig kontakt med våra kunder är en stor del av arbetet är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-10
Ange följande referens när du ansöker: 211-002-01
Ansökan kan skickas till e-postadress: arbetsansokan@docusolution.se

Kontakt
Fredrik Lindström, Försäljningsansvarig, 0707755450, 0852809600 (Växel), abetsansokan@docusolution.se

Företag
DOCUSOLUTION AB

Adress
DOCUSOLUTION AB
Västberga Allé 26
12630 Hägersten

Kontorsadress
Västberga Allé 26
Hägersten

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52809600
Faxnummer: 08-52809601
E-postadress: info@docusolution.se

Jobbnummer
1001104

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Docusolution AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Docusolution AB: